Arkiv

Archive for 2 juli, 2009

Estetiskt vackert.!.!.!

_MG_1463Oj vilken sommardag det har varit idag med fint väder, värme och lugn o ro i semestertider. Även om jag har lite svårt för värmen så har jag njutit i fulla drag. Jag kan inte som frugan bara ligga ner i solstolen timme efter timme och bara stekas så man nästan ser ut som en sydlänning…utan jag måste vara i rörelse och göra något…visst kan även jag lägga mig ner och sola, men det är bara korta stunder. Min tid är nu…på kvällen, när vinden har avtagit och den där fantastiska ljumna kvällen infinner sig…..då trivs jag som bäst. Och nu ska jag, hunden, frugan och dotter ut och mata fåglarna vid den stora dammen på rekreationsområdet. Tror att bilden på Bella sammanfattar den här dagen…man sökte sig efter skugga eller ett svalkande bad….då duger Risebergabäcken alldeles utmärkt.

_MG_1609_MG_1593

Som sagt…i dag har det varit en vacker dag och jag har tagit tillfället i akt att titta på allt vackert som finns ute på Bulltofta rekreationsområde när jag har varit ute med hunden. Man facineras av alla färger, kombinationen med björken..färgglada blommor, det höga gräset…allt är så vackert och det har gjort så att jag inte har retat mig på någonting idag. Det är ganska roligt faktiskt…man har gått förbi alla dessa ställen dag efter dag utan att egentligen reagera för dess skönhet…hur kan det vara på det viset.?…har man blivit lite hemmablind så man tar allt förgivet utan att ens reagera över hur vacker ens närliggande omgivning egentligen är. Måste man stoppa till och verkligen observera ordentligt för att få intrycken.?….Inte vet jag, men en sak vet jag i alla fall…jag tänker ta alla tillfällen i akt och observera och granska min omgivning…ibland finns det vackraste i ens närhet….

Till nästa gång…..

~~BaldWin~~
Jag har placerat min blogg i Bulltofta rekreationsområdebloggkartan.se!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.