Hem > Foto > Österlen

Österlen

_MG_2551 (kopia)Hej alla……hoppas att det är bra med er i värmen. Tyvärr har jag inte skrivit så mycket om vårt närområde Riseberga de senaste inläggen och kommer inte att göra det idag heller, Jag har varit ute och farit på så många andra ställen de sista dagarna. Igår var jag och delar av familjen på förmarknaden på Kiviks marknad. Som vanligt när det gäller marknader så är det ungefär samma prylar de försöker att sälja på oss, det jag förundras över är att de fortfarande håller på med de där Jibbitz, eller vad de heter…..du vet…de där små märkena som man ska sätta i hålen på Foppa-toffeln…….jag som trodde de var ute.? Självklart när man är några personer så spenderade man lite pengar….eller rättare sagt ett gäng hundralappar. Hundben till jycken, skärp med nitar, munkar med vanilj och med äpple…..och självklart ville jag mitt halvkilo med bigarråer, dom där små röda rackarna är ju så förbaskat goda. Men det som jag fick mest intryck av var det fantastiska Österlen…det är inte klokt hur vacker det är där. Måste ta mig dit själv en dag så jag kan ta mig några timmar att fotografera. T ex vyn över Ravlunda kyrka….mumsfillibabba. Dock är inte bilden från Ravlunda kyrka utan det var en kyrka som bara låg i vyn som jag ville fotografera straxt utanför Kivik. Skåne är en underbar plats på jorden.

_MG_2095 (kopia)Nu till något helt annat. Jag som alltid har trott att det har hetat ”korv med bröd”.? Vad heter det egentligen.? Ok…om man tänker efter så tar man väl brödet FÖRST i vänster hand innan man tar och lägger i korven i brödet…..eller.? Tänk så mycket man kan gå och grunna på här i livet.

Till nästa gång…..

~~BaldWin~~

Kategorier:Foto
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 29 andra följare