Hem > Foto > Paraplyet

Paraplyet

Hej alla….

Igår fick jag äta upp ett tidigare inlägg som jag skrev här på bloggen…”Det finns inga dåliga fotoväder”. För igår lördag så stack jag och Lasse till Lomma strand för att plåta lite. Vädret i Malmö var väl inte det bästa men i Lomma….jösses…när vi kom fram så blåste det rejält och de stora blöta vattenblandade snöflingorna ven i luften. Beväpnad med paraply för att skydda utrustningen så blev ändå fotosessionen kort…ca en halvtimma. Det var inte det lättaste att hålla paraplyet i vänsterhanden och kameran i högerhanden i den kraftiga blåsten. Men några bilder fick jag med i bagaget hem…även om de var få. Men det bästa bilderna för dagen blev ändå på paraplyet innan jag skulle köra och hämta upp Lasse. Fick hjälp av min dotter Hannah att snurra paraplyet medan jag tog några exponeringar.

Så här kommen en liten blandad kompott från lördagen.

Till nästa gång…

~~Matts~~

Kategorier:Foto Etiketter:, , ,
  1. 22 januari, 2012 kl. 11:18

    Ja Matts, det var en pärs att fota i detta busväder. Att koppla på ett analogt objektiv på digitalkameran utan inställningsmöjligheter gjorde inte saken bättre i vädret.
    Första bilden ”nicesast”

    • baldwin67
      22 januari, 2012 kl. 11:43

      Ja det var nog inte den bästa tanken vi har tänkt när vi stack iväg igår :-)
      Men vi fick gott om ”frisk” luft i alla fall….

  2. 22 januari, 2012 kl. 11:33

    Ja men jag tycker att (o)väders-bilderna helt klart har sin charm också, och lite redigering gör sitt till.
    T.ex. hunden som står där i snöblandat regn och uttrycker någon slags känsla…

    Det är trevligt med kompisar som vill hänga med och fota! :)

  3. 22 januari, 2012 kl. 15:39

    Kanonbilder på paraplyet som säkerligen lyste upp rusket med sina färger! De andra bilderna är också kanon. Det där med vädret beror nog på vad man är ute efter. Bilder som man inte har någon förväntning på kan bli hur bra som helst oavsett väder. Dessutom gillar jag bilder som inte är helt ”perfekta”, det finns oftast mer liv i de som är lite ”halvdana”.

    • baldwin67
      22 januari, 2012 kl. 19:21

      Hej Hanna och Tack.!.!.!
      Jo det lös säkerligen upp omgivningen, såg att min fotopolare Lasse hade tagit några bilder på mig när jag stod vid strandkanten. Dåliga väder kan ge riktigt spännande bilder, men de är inte så roliga att vara ute i…har funderingarna på att hitta något att väderskydda kameran med…vi får se vad man kan hitta på.

      Allt Gott.!.!.!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 29 andra följare