Hem > Foto > Jag är besten i dina mardrömmar

Jag är besten i dina mardrömmar

Hej alla….

Tog mig tid härom kvällen att testa mitt Holga PinHole objektiv…har faktiskt inte utforskat det något nämnvärt, utan det är Holga 60 / f8 som har tagit över för hela slanten. Att använda pinholeobjektiv inomhus i mörker är definitivt inget att rekommendera…utomhus i bra ljus och även då med stöd som t ex stativ gör det sig bra. Detta objektiv kräver lååånga slutartider… Men i vilket fall som helst så testade jag detta objektiv med att ställa slutartiden på Bulb…d v s att kameran exponerar så länge du vill fram till att du avbryter. Som ljuskälla så använde jag mig av en liten ficklampa. Slutartiden på dessa bilder hamnade runt 30-40 sekunder. Resultatet blev ganska scary tycker jag…lite som ett självporträtt  i en mardröm.

Till nästa gång….

~~Matts~~

Ps. Är på lite rock´n´roll humör idag…så vi fortsätter att spinna på detta tema…klicka gärna här för att lyssna på Chrome Division med Zombies & Monsters

Kategorier:Foto Etiketter:, , , , ,
  1. 23 januari, 2012 kl. 12:10 | #1

    Det måste vara kul att kunna testa lite olika varianter av objektiv! Själv drömmer jag om en ny systemkamera!

    • baldwin67
      23 januari, 2012 kl. 14:42 | #2

      Ja visst é dé skoj att testa lite nya prylar. Men har man familj och 3 barn så blir det inga dyrare grejer man kan köpa. Holga objektiven som jag brukar att använda mig av…och då även Holga pinhole som dessa bilder är tagna med kostade 299:-/st. Stort sett bara en plastbit med ett litet hål i.
      För din del blir det kanske en ny kamera till din vandring.?…fortsätt att drömma…det gör jag.

      Vh

  2. 23 januari, 2012 kl. 12:45 | #3

    Du har verkligen varit poroduktiv och kreativ sedan jag var inne sist. Läckert!
    Ser att du fått till en stämpel också.

  3. baldwin67
    23 januari, 2012 kl. 14:43 | #4

    Tack Peter….
    Jo det där med stämpeln var en lätt nöt att knäcka när jag fick instruktionerna av dig. Namnteckningen gjorde jag i min sons iPad2 för att sedan göra klart stämpeln i Ps.

    Vh

  4. 24 januari, 2012 kl. 00:10 | #5

    Småruggiga!

    • baldwin67
      24 januari, 2012 kl. 09:13 | #6

      Ja lite småläskiga blev de allt ;-)

  5. 24 januari, 2012 kl. 22:44 | #7

    Det är i alla fall inte ditt rätta jag, inte som jag känner …

    • baldwin67
      25 januari, 2012 kl. 00:34 | #8

      Pust.!.!.!…Det var ju skönt att höra :-)
      Men vem vet, det är kanske så här man ser ut inombords när man är på dåligt humör ;-)

  6. 26 januari, 2012 kl. 17:02 | #9

    Hallå där!
    Tackar för kommentar!
    Jag länkar dig!
    Och det var ju läskigt att titta in här…verkligen scary alltså!! :-)
    Men häftigt som fan blev det!!

    Steffe

    • baldwin67
      27 januari, 2012 kl. 00:04 | #10

      Tack Steffe….din länk é besvarad ;-)
      Ja det blev ett lite scary resultat med detta pinholeobjektiv. Har funderingarna att göra en bildserie med hela familjen om de vill ställa upp. Lite som en zombieversion av Fam. Adams.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.