Hem > Det var en gång..... > Ödehus Nordanå (Baltiska villan)

Ödehus Nordanå (Baltiska villan)

Hej alla….

I måndags vad det dags för en fototur igen. Hämtade upp Lasse och styrde den gula Forden mot Nordanå. Det som mötte oss var en fantastisk vy för oss som gillar förfallna byggnader. Kommer att lägga upp lite bilder från denna fotosession under de kommande dagarna. Grejen är att man måste ju jobba också så man kan betala fakturorna i slutet av månaden…och det är precis vad jag gör nu…mitt inne i nattpasset. Tog 561 bilder på dessa ca 2 timmar, så det är ett gäng att gå igenom. Men några har jag fixat till som jag visar här…1 exteriör, 1 interiör och en på Amazonen från 1964. Fler bilder finns att beskåda på Lasses blogg som ni hittar via denna länk.

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 29 februari, 2012 kl. 10:41

    Spännande byggnad. Och så nära mig utan att jag ens har sett den eller kände till den. Ödehus är tydligen inte min grej. Annars hade jag kanske fått vittring när jag körde förbi på gamla 11:an.

    • 29 februari, 2012 kl. 19:16

      Jo men den är helt klart värd ett besök. Interiören var det jag fastnade mest för…kommer bilder inom kort här på bloggen.

      Vh

  2. 29 februari, 2012 kl. 19:08

    Vilket trevligt hus ni besökt, gillar skicket det är i nu..! Tråkigt att det skall rivas :(
    Gillar bilen ni hittade, stod den på tomten vid huset?

    • 29 februari, 2012 kl. 19:18

      Ja det var en fantastisk stund vi hade vid kåken…ska dit igen när solen är framme och strilar in i huset…hoppas att man hinner innan den jämnas med marken.
      På tomten stod en BMW samt den här Amazonen från -64… bara den var ett fotoobjekt för sig.

  3. 1 mars, 2012 kl. 16:40

    Fina foton, öde hus har sin charm, har aldrig kommit mig för att fota såna, men de här fotona är vackra. Speciellt teglena har så fin färg.
    Mvh Karita

  4. 1 mars, 2012 kl. 18:53

    Hej Karita och tack…
    Ja ödehus har absolut sin charm…Den fuktiga doften som slår mot en när man kommer in, de krackelerade väggarna och slitna tapeterna. Fantasierna om hur människorna har levat i huset…vem var dom .?….många tankar och intryck tar man med sig.

    Vh

  5. 12 mars, 2012 kl. 06:44

    Fina bilder på fint hus!

    • baldwin67
      12 mars, 2012 kl. 11:21

      Tack Anette…
      Ja det var verkligen mycket charm och atmosfär i detta gamla hus.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 28 andra följare