Arkiv

Archive for 3 april, 2012

Vem studerar vem.?

3 april, 2012 11 kommentarer

Hej alla….

Ja vem studerar vem.?…det är frågan. Är det den lilla silkesapan som snabbt kommer fram till gallret och tittar på mig och undrar ”vad är det för en gök”… eller är det jag som studerar apan.? Kanske en lite knäpp frågeställning, för jag står utanför gallret…eller .? Oavsett så ger gallret en makaber känsla hur vi ser på djur…även om de har det väldigt bra. Jag är lite kluven egentligen…jag gillar verkligen djur och önskar de allt gott. Jag har själv djur som jag låser in…hunden går i koppel, ödlorna som jag en gång har haft var inlåsta i deras terrarium… Har de det sämre än de fria djuren.? I reptilernas värld så lever de i genomsnitt betydligt längre i ”fångenskap” än i det vilda. Förmodligen beror det på att de inte då har några fiender och ingår inte i någon näringskedja. ( bara som en parantes till de tidigre inläggen om de vilda djuren )

Till nästa gång…

~~Matts~~

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 28 andra följare