Hem > Foto > Snapshot

Snapshot

Hej alla…

Har tillbringat 5 nätter på jobb…d v s hela påskhelgen…och nu återstår det bara 2 nätter kvar, sedan ska jag ta mig hem och vila. Kroppen är sliten och värker efter förkylningen jag hade dragit på mig innan starten av denna påskhelg. Har inte fått mycket luft utan den lilla tid som man har haft privat har gått åt att vila. Natten som har gått över till annandag påsk har varit intensiv på hospitalet, och jag kände att jag var tvungen att ta mig en promenad runt Pildammsparken innan jag körde hem. Den först stunden var lugn och jag fick känna mig ensam med mig själv, men efterhand så fylldes parken på med hundägare, joggare, cyklister, stavgångare och annat löst folk. Man sa ”god morgon” till folket man passerade, men fick inte så mycket gensvar. Hade inte varit ute med Holgan på ett tag, så det var den som fick föreviga mina intryck denna morgon.

Gillar ni karraktären av bilderna så titta gärna in på mattsryden.se…2012 års fotoprojekt är nämligen Holga.

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 9 april, 2012 kl. 17:17 | #1

    Holgan jobbade på bra ser jag o du med trots din slitenhet , justa bilder !

  2. baldwin67
    9 april, 2012 kl. 18:16 | #2

    Tack Ronnie…
    Ja Holgan är en bra kompis, hon stöttade mig i min slitna situation ;-)

  3. 9 april, 2012 kl. 23:08 | #3

    Sådana här motiv är svåra att få intressanta, men holgan tillför det där lilla extra som får en att stanna upp och lungt och stilla sitta och betrakta bild för bild. Så se det som en lyckad bildserie av morgon promenaden. Vh/Rust

  4. baldwin67
    10 april, 2012 kl. 00:26 | #4

    Tack…
    Instämmer helt och hållet angående Holgan. Hade det inte varit för den speciella karraktären som den presterar så hade det inte varit något att visa upp. Det är därför jag gillar den…oskärpan, rörelsen, de långa slutartiderna, vinjetteringen etc…egentligen skitkvalitet räknat i dagens mått…men den har något som ger bilderna liv och DET.

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.