Arkiv

Archive for 29 april, 2012

Imperial State Electric

29 april, 2012 2 kommentarer

Hej alla…

Ja igår var det dags igen för lite smäktande tongångar…denna gång från Imperial State Electric som lirade på Debaser i Malmö. Imperial State Electric grundades av  Nicke Andersson som frontade ett av Sveriges bästa rockband…The Hellacopters innan de gick i graven. Men jag är lite fundersam…vad har vi matat de yngre generationerna med, inte samma mat som jag fick i alla fall. Det finns inte någon som mäter under 180-190 cm. Själv så är jag ca 170 cm och jag känner mig som en liten mupp när jag är ute. Och framför allt i konsertsammanhang när man ska stå på golvet…f*n jag ser bara en massa nackar. Och visst så efterspeglades det i plåtarna som blev väldigt få…1 filmklipp fick jag till som jag inte tror är något att visa upp. Så från den positionen jag stod så blev det några bilder på Nicke Andersson, sen orkade jag inte kämpa mig fram. Endast vid ett tillfälle tog jag mig fram, men återslöt mig till sällskapet ganska snabbt.

Men…det var en riktigt gungig konsert och vi gick därifrån ganska nöjda.

Till nästa gång…

~~Matts~~

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 29 andra följare