Hem > Foto > Morgonens betraktelser…(Söndag)

Morgonens betraktelser…(Söndag)

Hej alla….

Kom hem till ytterligare en vacker morgon…men den försvann ganska snabbt. Efter en stund under morgonpromenaden så kom de vita luddiga molnen fram och skymde solen. Men det gjorde ingenting för jag gick i mina egna tankar och summerade nattens intryck och händelser. Kameran var så klart med…och idag så stämde faktiskt skärpan lite bättre på de få bilder jag tog. Morgonens kit på kameran var 50 mm / 1,8, 31 mm mellanring och ringblixt. Tänk vad vackra dessa små irriterande kryp kan vara när man kommer inpå dem…eller.???

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. SoF
    10 juni, 2012 kl. 09:18

    Fantastiskt!
    Insekter, kryp & annat är jag inte så svag för – men dina b i l d e r däremot är ju strålande.
    Tack!

  2. baldwin67
    10 juni, 2012 kl. 14:55

    Småkrypi i alla ära…de kan vara ganska irriterande.
    Men som fotoobjekt är de ganska roliga och vackra…när de väl vill posera. Vet inte hur många som flydde fältet innan jag hittade dessa modeller ;-)
    Tack.!.!.!

    Vh

  3. 10 juni, 2012 kl. 21:13

    …när de väl sitter stilla och sover är de definitivt favoritobjekten! I tidig gryning innan daggen har hunnit torka bort är de flesta insekter som orörliga och bryr sig inte nämnvärt om ens försök att komma riktigt nära!

    Riktigt vackra flugor här…
    :) Lasse

    • baldwin67
      10 juni, 2012 kl. 22:48

      Tack Lasse….
      Jag har ett favoritställe när det gäller flugor i min närhet. På ett staket som går runt kohagen…bara på en sträcka på ca 3 meter, så samlas de i stor skara….ja, i alla fall på morgonen. Men som skrivet…de flesta ville inte veta av mig och tog till flykt.

      Vh

  4. Lalle.
    11 juni, 2012 kl. 07:07

    Som jag sagt så har Du blivit något av en flugornas herre! Du har lyckats med det svåra att få flugorna att posera som Du vill. Canon-fina bilder blev det i alla fall !

    • baldwin67
      11 juni, 2012 kl. 15:57

      Hmmm…flugornas herre…ja det kan jag leva med ;-)
      Som jag skrev ovan så finns det en sträcka där det finns gott om flugor…varför det ansamlas där kan jag inte svara på, men förmodligen så finns det något behaglig där (dock inte kobajs) eller så är de helt enkelt morgontrötta ;-) Ska nästa gång försöka komma liiite närmre…

      Tack Lalle….

  5. 11 juni, 2012 kl. 08:27

    Helt sanslöst fin skärpa, att flugor är så vackra på nära håll!

    • baldwin67
      11 juni, 2012 kl. 15:59

      Tack Marit… Ja jag har faktiskt aldrig sett flugor som ”vackra” tidigare, men jag börjar att ändra uppfattning…

      Vh

  6. 12 juni, 2012 kl. 21:03

    Perfekt skärpa och spännande inblick i krypens värld.

    • baldwin67
      13 juni, 2012 kl. 10:47

      Tack Hans-Ove…..
      Ja dessa blev jag nöjd med…de är trots allt tagna på frihand. Men dessa kryp var även de tåliga modeller, gäller att ta dem tidigt på morgonen innan de har piggnat till…då é dé kört.

      Vh

  7. 13 juni, 2012 kl. 08:47

    Insekter tenderar att vara både fascinerande och äckliga i närbild. Men de är onekligen värdiga objekt för makrofoto och man kan ju inte låta bli att titta på dem. ;-)

  8. baldwin67
    13 juni, 2012 kl. 10:51

    Har aldrig tänkt på insekter på detta sättet någon gång, men när man kommer in på dem så är de väldigt fascinerande. Finns så mycket att se trots att de är så små. Förhoppningsvis blir det fler insekter på bild under det kommande året, men jag é ganska morgontrött av mig så vi får se ;-)

    Tack // Matts

  9. 13 juni, 2012 kl. 14:06

    Ganska äckliga faktiskt men snyggt fotade!
    Ha det bra

    • baldwin67
      13 juni, 2012 kl. 17:39

      Ja det är lite ”alien” över dem med deras stora facettögon :-)

      Tack // Matts

  10. 13 juni, 2012 kl. 22:25

    På bild är det otroligt vackra, men som sagt väldigt irriterande. Snygga pics ;)

    • baldwin67
      13 juni, 2012 kl. 22:46

      Så sant så… :-)
      Tack för dina ord…

      Vh

  11. 16 juni, 2012 kl. 11:51

    Min klara favorit, fluga #2 mycket fin skärpa på ögonen och välkomponerat!
    Det syns verkligen se hur morgontrött han är.. sträcker på sig och gäspar :)
    Vh

  12. baldwin67
    16 juni, 2012 kl. 17:01

    Ja dessa småkryp var verkligen tacksamma fotoobjekt denna morgon. Blev lite förvånad över att de tillät mig komma så nära. :-)

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 29 andra följare