Hem > Foto > Grönska….

Grönska….

_MG_1504Var ute som vanligt med hunden idag….gick i stort sett samma runda som jag brukar göra….cykelbanan vid Vårberga förskola…över bron vid bäcken…tar höger och går över den stora kullen där korna går och betar. Men idag så reagerade jag över något som jag egentligen har sett varje dag utan att direkt lägga märke till det, vilken grönska och vackra vyer man kan se där uppe från. Det gäller att kika åt rätt håll…bort mot dammen (Hornbachhållet). Det jag verkligen reagerade över var alla gröna färgskiftningar…nämen gu va vackert det var.!.!.!

Från det ena till det andra….såg att de hade bytat ut glasrutorna till bullerskyddet på Sallerupsvägen idag…ska vi räkna dagarna och se hur länge de får vara hela.

 

_MG_1418_litenJag har även varit ute en vända till stan med frugan och dottern…..de två sprang omkring i olika affärer och jag gick i mina egna tankar och fotograferade.  Stannade till och lysnade på några gatumusikanter…3 unga killar stog och spelade lite mer populärmusik…två andra som spelade ståbas och gitarr lirade lite som lät som jazz/blues…riktigt duktiga faktiskt. Jag har oftast som regel att lägga några slantar till dem som ett tack för att jag har fått fotografera dem…men den här killen som är på bild stog neråt Triangeln till ungefär vid Victoriateatern om jag minns rätt fick faktiskt bli plåtad utan betalning…..slantarna var slut…..men han hade schysst reaggaegung. På tal om gatumusikanter så läste jag en artikel i Aftonbladet idag….från och med den 1 Juli så ska gatumusikanter förbjudas i centrala göteborg…jag säger bara SUCK….. läs artikeln här och döm själva… http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5447029.ab

 Till nästa gång…..

 ~~BaldWin~~

Kategorier:Foto
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

