Hem > Riseberga...en del av Malmö > Jösses…vilket väder.!.!.!

Jösses…vilket väder.!.!.!

_MG_1498Jösses Amalia vilket väder det har varit idag…varmt, fuktigt, tryckande, klibbigt etc. Man ska inte klaga brukar man säga när det fina vädret kommer, men jag klagar ändå….jag är inte direkt förtjust när vädret har dessa egenskaper. Man blir så fuktig och klibbig så kläderna känns som ett x-tra lager med snuskigt smutsig hud. Men det var som sänt från ovan när man väl fick ta sig ett dopp i poolen, då kände man sig fräsch igen.

Men det var egentligen inte det jag skulle ta upp idag, utan jag tänkte ta upp något som jag tycker är positivt (kommer till det negativa senare) och det är latrintunnorna på rekreationsområdet….även papperskorgarna får ett plus. Tänk så fina latrintunnor de har satt upp, de är till och vackrare och mer praktiskt än min brevlåda…en sådan skull jag kunna tänka mig…och det är enbart för att folk ska ta upp och kasta bajset efter sina hundar. Jag är själv hundägare och jag tycker att det är positivt…tror nog att det har en effekt också, för det är inte direkt ofta man ser hundbajs liggandes….visst händer det, men inte lika ofta som innan. Det enda som är ett litet minus är att det finns sträckor där det inte direkt finns någon tillgänglig, men fler är kanske på G. Så en stående ovation för latrintunnorna på rekreationsområdet….jag använder dem i alla fall.

_MG_1486Nu till det stående negativa…kan man inte bunta ihop alla vandaler och skicka dem till en annan planet långt ifrån all mänsklighet.? Jag vet att det har sett ut så här ett tag, men jag var bara tvungen att ta upp det. Vad är det för en j*vla idiot som har ”roat” sig med att tänta eld på bron vid den stora dammen. Jag tänker fortsätta att ta upp all skadegörelse i den här bloggen, för det retar mig så in i h*lvete. Hoppas att man kan ta dem på bar gärning någon gång och spänna fast dem på skampålen för offentlig förnedring. Har sagt det innan och säger det igen….må gudarna straffa dem omgående.!.!.!

Till nästa gång….

~~BaldWin~~

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

