Hem > Foto > Inget hundväder….

Inget hundväder….

IMG_1573O Boy…vicket vackert väder, solen skiner idag….. Ja hörr ni..idag har jag knappt varit utanför tomtens gränser, men tro inte att jag har legat på latsidan för det. Idag har jag städat 1 förråd samt börjat på det 2:dra. Nu ljög jag lite för er…jag har varit på tippen och COOP i Burlöv. Det kallas för semester…d v s att man har tid att ta tag i saker som man normalt inte gör när man arbetar…(tror faktiskt att jag har det lugnare i mellanåt på jobb;). Hunden har inte varit ute ännu i skrivandets stund…det har varit för varm. Trodde faktiskt att hon skulle dö för mig igår eftermiddag efter promenaden, hon har dille på att jaga kaniner…och självklart skulle hon även göra det i gårdagens kvalmiga hetta. När hon väl kom tillbaka så gick hon en bit vid sidan om mig, sen la hon sig ner…..du vet lite sådär döende i utseendet, helt platt mot marken och tungan hängandes….trodde inte att hon skulle repa sig…men självklart så gjorde hon det.

_MG_1559Så idag har hon varit vis…hon har varit inne stort sett hela dagen och bara slappat…precis som man egentligen ska gör i värmen…man har kanske en del att lära sig från hundarna.?  Men efter städningen av förråden så hittde jag en del nya bollar till henne, och självklart var hon tvungen att testa dem. Ska förövrigt ut en rejäl runda med henne efter jag har publicerat detta inlägg…….

_MG_1580Ville bara ta upp en sak som jag har uppmärksammat när jag har varit ute och övningskört med min äldsta son….det känns som man har ett pris på sitt huvud och att det är skottpengar på en när man har en ”övningskörningsskylt” på bilen. Det är precis som människor inte kan ligga bakom en bil med en sådan skylt…de måst om till varje pris..oavsett om det är inne i stan eller på motorväg…varför vet jag inte. För grejen är att när man sitter som ”instruktör” på passagerarplatsen så ser man hur hänsynslöst och själviskt människor egentligen kör…blinka i rundeller, vad är dé.?…hålla hastigheten, vad är dé.?….stanna när det blir rött, vad är dé.?……nä, man måste fram så snabbt som möjligt till vilket pris som helst. När man väl ser all förödelsen i trafiken, så ska men sedan förklara för grabben…så ska du inte göra…i stället för att kunna visa några exempel på….så ska du göra….Malmöbilister…skärpning…det är bättre att komma fram än att inte komma fram överhuvudtaget. Jag har förklarat för min son att det kallas för erfarenhet i trafiken, att förutse det som inte ska hända….att det finns idioter i alla situationer.

Ps. Vill tillägga en artikel angående lagförslaget om gatumusikanter i Göteborgs innerstad……jag säger bara som jag tycker….heja musikanterna….. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5456564.ab

Till nästa gång….

~~BaldWin~~

Kategorier:Foto
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

