Hem > Riseberga...en del av Malmö > GRAFITTI – Konst eller Klotter.?

GRAFITTI – Konst eller Klotter.?

_MG_1656Ja var går gränsen mellan konst eller klotter.? Själv så uppskattar jag en riktigt duktig grafittikonstnär när de skapar sina moderna färgglada målningar med sprayburkar etc. Kan man inte då räkna det som att vandalisera.? Jo då, mycket möjligt…beror kanske var det är målat någonstans. Jag vet var min gräns går någonstans…grafitti ska vara något vackert, klatchigt och färgglatt att titta på….är det inte någon som behärskar tekniken så kan det nog räknas som klotter. Kika bara på P-huset Anna där det är tillåtet att skapa sin grafittikonst…..oftast håller de målningarna en hög klass. Anledningen att jag tar upp detta är att någon ”konstnär” har prytt containern som står vid det stora gräsfältet på Bulltofta rekreationsområde med en bild av Michael Jackson under veckan som har gått…jag ska inte ta upp några tankar om hans död, mer än som vid många andra dödsfall så är det tragiskt. RIP (Rest In Peace….Vila i frid) står det bland annat på  containern….vete fan om Michael Jackson hade kunnat vila i frid om han hade varit medveten om den här gräsliga bilden av honom…han hade nog vänt och vridit sig oavbrutet i graven, så han hade nog inte fått någon frid. Visst är han känd för att ha gjort om sitt ansikte ett par gånger, men så här har han nog aldrig sett ut…i så fall skulle det vara när han var en ung negerpåg med afrokrull och den tiden verkar han inte ha velat minnas själv om jag har fårstått det rätt…rätta mig om jag har fel. I alla fall så är den här grafittimålningen fruktansvärd (men ändå lite komisk)….så jag räknar den som rent klotter…..men dé é já.!.!.! Men vem vet…kanske den här klottraren kan bättra på sin teknik så att personen i fråga kan kalla sig för en grafittikonstnär om ett par år (eller inte).

_MG_1643Nu till något helt annat……mina gurkplantor har börjat att blomma och nu ser jag fram emot att få skörda gurkor under sommaren. Det enda som jag reagerade över var att det kom en liten lillgurka innan den längst ut på spetsen föll i blom….brukar det vara så.?….brukar det inte blomma först innan frukten kommer.?….är det någon som har svar på den frågan så mottager jag det tacksamt.

Till nästa gång…..

~~BaldWin~~

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

