Hem > Foto > Landskronakarnevalen-09

Landskronakarnevalen-09

_MG_2188Hej igen….igår var vi och beökte ännu en grannby, d v s Landskrona…..det var ju karneval i stan. I och med att vi har anknytning till Landskrona så har vi avverkat många karnevaler där unde ett gängs års tid. Om med andra festivaler och karnevaler så blir de i mitt tycke inte bättre…utan sämre….kanske det även beror på att man blir äldre.?…….NÄ.!.!.!….jag tror inte det. Som vanligt så var det väldigt mycket folk ute på karnevalsområdet, några få knallarstånd, lite käk som nästan ruinerade en familj ekonomiskt…..sen var det ju den stora scenen på rådhustorget och som på många andra ställen så måste det ju även finnas ett litet tivoli till barnen. Det var som skrivet inget som fick mig att lyfta på ögonbrynen. Själva karnevalståget som bar av stapeln 15.00 var i mina ögon mest olika föreningar och företag som deltog i, men visst fanns det en och annan ”seriös” sambagungare med fjädrar och andra tillbehör. Men ett ställe som jag stannade till vid var ni vet de där indianerna som står där i sina läderkläder och fjädrar och sjunget…EEEEIY…AAAOH…EEEEIY…och blåser i sin pipor…stampar i marken och så vidare….dom….gillar faktiskt jag….de är behagliga att lyssna på i allt det andra stöket.

_MG_2303_filtered_1 (kopia)Något som jag och min dotter gick ner för att lyssna på var en av årets artister…..Kevin Borg….du vet…vinnaren av IDOL – 2008. Mest var det för dotterns skull som jag drog ner i vimmlet igen….men grabben kan faktiskt sjunga. Men jag uppskattar faktiskt att se och lyssna på all sorts musik, så han fick igång även mig att gunga lite. Nästa gång jag sticker iväg på en festival är Möllevångsfestivalen, en festival som jag anser en av de bästa….inte enbart för att min älsta grabb och bandet han lirar i JACKIE KHAN ska lira, utan det är ett trevlig arrangemang med många små lokala artister inom ett litet område….bland annat förutom gatorna så används Malmö Folkets Park. Något som jag väl kan rekommendera. ” http://www.mollevangsfestivalen.net/startsida.aspx ”

Till nästa gång….

~~BaldWin~~

Kategorier:Foto
  1. 12 juli, 2009 kl. 16:48

    Trevligt Matts till detta intiativ att göra en blogg för ditt (och mitt) närområde. Att du sen utvidgar det till L-a gör ju inget. Din fotokonst tillsammans med texterna ger en bra balans på sidan.
    Keep going!

    / Lars

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

