Hem > Foto > En dag i Malmö

En dag i Malmö

Hej alla.!.!.!

Har faktiskt inte varit ute och fotograferat sen höstbilderna, men har mina planer på att få smita ut en stund inom de närmsta dagarna, Var med på en alldeles förträfflig resa till Tyskland igår…och all credit till min fd. kollega Thomas som tar sig tid och anordnar det hela…tror det var den 16:e gången BussPersson tog oss ner till grannlandet. Så nu har vi fått fyllt på ”vinkällaren” så att vi klarar oss ett tag. Det är även väldigt trevligt att få träffa sjukhusfolket lite så där privat och inte alltid i tjänsten.

Har börjat att foto lite gatufoto den senaste tiden… ja det började när jag skaffade mig mitt Holgaobjektiv…riktigt retro och det gillar jag. Smackar upp några av de senast tagna bilderna inom den kategorin. Faktiskt ganska roligt att plåta det vardagliga livet i Malmö…lite så där oförskönat, grått…helt enkelt vardagshändelser.

~~En trevlig helg till er alla~~

Till nästa gång…..

~~Matts~~

mattsryden.se

Kategorier:Foto
  1. 4 november, 2011 kl. 16:02

    fine bybilder.

    • baldwin67
      4 november, 2011 kl. 19:24

      Tack Morten….
      Ja det där med gatufotografering är faktiskt ganska kul…men jag måste övervinna min rädsla av att fotografera människor.

      Vh

  2. 5 november, 2011 kl. 00:58

    Vilka fräcka bilder. Riktigt fyllda av stadsliv och full-rulle-känsla med en massa fart i. Gillar dom verkligen och känns väldigt ”vågade” och väldigt mycket Matts. Fortsätt med det där =)
    Att lämna ut en häst på foder innebär att man ”lånar” ut hästen och låter dom som lånar henne stå för alla kostnader förutom försäkringen som vi betalar så länge hon är i vår ägo. Sen skriver man ett kontrakt om vad som gäller. Det är ett alternativ till att sälja vilket inte verkar vara enkelt så här i ekonomiskt tuffa tider. Har en tjej som är intresserad så jag väntar nu på att få svar och ev kommer dom och kikar på henne först. Det handlar ju en hel del om kemi och att vi känner förtroende för dom vi lånar ut henne till. Hittills känns det bra på dom mail jag fått.
    Jag har det lite kämpigt just nu så för min del är det väldigt sparsamt med fotograferingen. Men jag kommer igen =)
    Ha en toppenhelg!!
    Mvh Susanne

  3. baldwin67
    5 november, 2011 kl. 01:13

    Helt övertygad om att du kommer igen Susanne med bilder som får oss att njuta….du kan verkligen fånga DET.
    Jaha…då har vi utrönat begreppet ”att låna ut en häst på foder”…..verkar att vara ett bra alternativ.
    Angående bilderna i detta inlägg så känner jag starkt för det och kommer att fortsätta med gatufotografering med Holgaoptiken…..det är liksom inspirerande att hitta nya nicher inom bild…att börja från början och försöka att utveckla sig….helt klart en utmaning. Och just vardagen har vi omkring oss, så det är bara att fånga den på bild.

    Vh

  4. 6 november, 2011 kl. 17:02

    Härligt grepp med svartvita bilder i gatumiljö o lite rörelseoskärpa.
    De blev ju riktigt bra !

    • baldwin67
      6 november, 2011 kl. 17:21

      Tack Ronnie för ditt inlägg…det glädjer mig.!.!.!
      Just det här holgaobjektivet gör sig riktigt bra till bilder som dessa….tänk att man kan bli förälskad i ett plastigt ”skitobjektiv”….men det är fullt av charm.
      Om intresse finns så har jag ett album liggandes ute på http://mattsryden.se med fler stadsbilder….eller så följer du bara denna länk http://mattsryden.se/webben/endagimalmöshistoria/examples/endagimalmöshistoria.html

      Vh

      • 6 november, 2011 kl. 18:47

        Var inne på båda o kan bara säga att kreativiteten är det inget fel på !
        Härliga skapelser , blir imponerad o gillar det mesta jag ser. Duktig på efterbearbetning
        är du helt klart o att du har ett mål med varje bild hur den ska se ut .
        Återkommer fler ggr hit !
        Ha det gott i skapandet !

  5. 7 november, 2011 kl. 22:49

    Vilka härliga stadsbilder, de lever verkligen. Intressant sätt att visa flera bilder på samma gång också.

    • 8 november, 2011 kl. 00:49

      Tack Eva…visst blir det en speciell känsla med Holgaoptiken…

      Ha en bra vecka.!.!.!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

