Hem > Rock´n´Roll > Raubtier & Pain / 9.0 på Richterskalan

Raubtier & Pain / 9.0 på Richterskalan

Hej alla.!.!.!

Igår var det en fantastisk dag….jag fick träffa polaren Kent och vi tog en sväng till Lund för att se Raubtier och Pain på Mejeriet. Detta uppskattar man verkligen, man har inget vidare socialt liv när man jobbar natt. Fick ta mig ledig mitt i passet för att kunna ta mig till giget..men det var de värt. Och satan i gatan va dé svängde….Lund måste verkligen gett utslag på richterskalan. Jag vet inte riktigt, men det känns som gunget tar fram neandertalaren i en…ja sorry…jag blir inte äldre i sinnet 😉 Kameran jag hade med mig var Camillas Panasonic Lumix TZ7…. och tyvärr så funkar den väl inte så bra i de ljusförhållanden. Blev inte så många bilder…men jag gjorde som jag brukar att göra…filma. Så jag har slängt ut ett par youtubeklipp på både Raubtier och Pain. Vill ni kika in dem så klicka på länkarna som följer.

Raubtier-Hulkovius Rex

Raubtier-Legoknekt

Raubtier-Lennart

Pain-Dirty woman

Pain-It´s only them

Pain-Let me out

Grejen är att det är ganska trist att man inte får ta med sig systemkameran in på konserter….ja i de flesta fall….så resultaten blir där efter. Hann faktiskt inte ta reda på vad som gällde på Mejeriet angående fotografering, men det brukar att vara förbud på de flesta ställen om man inte har ackredetering. Så bilderna som följer är gjorda av skärmdumpar från filmklippen….räknas det som fotografier.?…ja jag tycker det i alla fall….

Till nästa gång….

~~Matts~~

mattsryden.se

Kategorier:Rock´n´Roll
  1. 11 november, 2011 kl. 02:54

    Det funkar fint Matts. De blev ett skönt stuk på bilderna.

    • baldwin67
      11 november, 2011 kl. 03:18

      Tack Lars…
      Skoj att höra av dig, det var ett tag sedan….

  2. 11 november, 2011 kl. 07:52

    sv: Tusen tack! Roligt att du gillar den 🙂

  3. 11 november, 2011 kl. 17:54

    shit va snyggt!:)

    • baldwin67
      11 november, 2011 kl. 21:17

      Tack Julia…skoj att du kikade förbi 🙂
      Har sett många konserter i mitt liv, men just den här kvällen fick en speciell plats i mitt hjärta…

      Vh

  4. 12 november, 2011 kl. 21:36

    Tyckte jag hörde ljudet ända till Malmö 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

