Dagens vyer

Hej alla.!.!.!

Idag har det varit en lugn dag söndagen till ära…dimman har legat över Malmö hela dagen. Inget väder som man genast springer ut i, men har man hund så är man ju tvungen i alla väder. Gick min vanliga runda med Bella på Bulltofta rekreationsområde. Det enda som inte hörde till vardagen var att vi fick se hägern idag…har inte sett den på ett bra tag.

~~INLÄGG UPPDATERAT IDAG… D V S…21/11~~

Japp…så är det…passar på att fortsätta att skriva i gårdagens inlägg p g a att det egentligen bara är en fortsättning som går i samma anda. Egentligen är det inte så spännande utan jag har bara bifogat några x-tra bilder från samma område…och samma kisserunda som jag brukar att ta med Bella…Men som extra kuriosa så är alla plåtar tagna med ”My Precious”….Holga 60mm f/8.

Till nästa gång…..

~~Matts~~
Jag har placerat min blogg i Bulltoftabloggkartan.se!

  1. 21 november, 2011 kl. 08:52

    Uansett tåke eller ikke flotte bilder du serverer her.

    • baldwin67
      21 november, 2011 kl. 22:16

      Tack Morten…detta objektiv ger en speciell karraktär, docj har jag även retucherat dem lite i efterhand.

      Matts

  2. 21 november, 2011 kl. 11:20

    Har inte varit inne hos mina bloggvänner på länge… Har det lite kämpigt runt omkring mig… Är snart tillbaka hoppas jag =) Underbara bilder och vilken shoppingdag ni fick!! Snygg mössa förresten, den lär du inte frysa om öronen i när vintern kommer, om den kommer… Känns tveksamt i år.
    Du har fångat det vackra trots det gråa trista vädret. Jag har så svårt att bege mig ut när det knappt blir ljust på hela dagen men ska nog leta mig ut ändå. Funderar också på om det är dags att slänga ihop lite lussekatter. Ungarna tjatar =) Lär nog baka flera satser på en gång för det säger bara slurp här hemma när det kommer fram något nybakat!!
    Inatt har jag semester men sen väntar långvecka och nästa måndag kliver jag av igen.
    Ha det gott=)
    Mvh Susanne

    • baldwin67
      21 november, 2011 kl. 22:17

      Sånt är livet Susanne….allt har sin tid 🙂
      Tack för din kommentar här i min blogg.

      Vh
      Matts

  3. 21 november, 2011 kl. 19:16

    Justa bilder Matts , gillade bäst den med stolpen i förgrunden !

    • baldwin67
      21 november, 2011 kl. 22:18

      Sank jo värry mach Ronnie….uppskattar din kommentar här i min lilla blogg.

      Matts

  4. 22 november, 2011 kl. 03:50

    Ja du, det blir verkligen en speciell karaktär av Holga-gluggen. Det går inte att förvänta sig ett knivskarpt slutresultat, utan det får bli vad det blir. Motivområdet begränsas ju ganska radikalt med gluggen på.
    Gillar där hägern kommer svepande över dammen …

    / Lars

    • baldwin67
      22 november, 2011 kl. 11:01

      Så sant Lasse…man kan aldrig vara säker på hur resultaten kommer att bli med Holgan…det är det som är charmen. Men ett fast 60mm är även ganska snävt…och som du skrivet…man blir väldigt begränsad.
      / Matts

  5. 23 november, 2011 kl. 07:50

    Härliga bilder.
    Passar på att tacka för dina kommentarer hos mig 🙂
    Köksbilden som du inte kan lista ut är fö macro på bestick och ätpinnar.

  6. 24 november, 2011 kl. 13:35

    Tack för alla dina fina kommentarer. Vilken underbar svit av bilder du visar upp här.
    Sigma 18-50mm har jag haft jättelänge men det är ett objektiv som jag inte använder så ofta nu för tiden…har ju mitt Tamron 90mm på nästan jämt 🙂

    • baldwin67
      24 november, 2011 kl. 19:47

      Tack Peter…ja många gånger så fastnar man för ett objektiv…mina är Holgan på 400:huset och 17-85 på 60:huset…

  7. 24 november, 2011 kl. 14:11

    Hej!
    Snygga bilder, jag blir riktigt sugen på att köpa ett Holga 60 mm till min kamera…

    Ha det bra

    • baldwin67
      24 november, 2011 kl. 19:51

      Tack Camilla…ja Holgan är verkligen ett speciellt objektiv…det är lite att gå back in basic…sikta och skjut. Bilderna i detta inlägg är dock retucherade en aning och faktiskt så tycker jag att slutresultatet med Holgan gör sig bäst i svart-vitt. Men ett charmigt objektiv. Har även Holgas pinholeobjektiv, med det har jag inte utforskat ännu.

      Vh

  8. 29 november, 2011 kl. 16:16

    Det var en fin serie du visar upp här! Många tilltalande bilder där du fångat det vackra i det grådisiga vädret.
    /Erika

    • baldwin67
      29 november, 2011 kl. 17:00

      Tack Erika…uppskattar dina ord här på min lilla blogg.
      Du verkar har många trevliga bilder som du visar upp…ska ta mig tid att kika igenom dem en dag.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

