Hem > Foto > En studie i graciös stil

En studie i graciös stil

Hej alla….

Vaknade idag till ett tuuungt huvud…kändes som man hade partajat rejält…men tyvärr är det inte så, utan ett helt vanligt uppvaknande efter en arbetsnatt. Sov ovanligt bra idag och det är förmodligen därför jag känner mig så tung….8 timmars sömn är inte så vanligt. Men efter en go snus och 2 koppar kaffe så börjar det nog snart att spritta i ”gubbens” kropp igen…..känns lite som Lasse Berghagens ”blå kavaj”….”Så jag tog av mig min kavaj, sparka av mig båda skorna….Och så spotta jag ut snuset…Sa min sköna får jag lov. Kom bara att tänka på en sak…va lugnt det är på sjukhuset (alltså min arbetsplats) på morgonen. Och då slog det mig att jag faktiskt saknade måsarnas skriande under sommarmånaderna….deras enerverande skrikande som fick alla att sätta sig upp i sina sjukhussängar…tuppen i stan. Och när väl deras ungar hade kläckts uppe på de högt belägna taken så kom de attackerandes som Spitfires från 2:dra världskriget och slog de passerande med vingarna. Det är inte en lämplig miljö för en mås…eller rättare sagt en sanitär olägenhet…måsar hör inte hemma i stan. Men dessa sjukhusmåsar kommer tillbaka år efter år och även deras ungar. Men i deras rätta element…vid kusten och havet…så är det en vacker tillgång till intrycken. Måsarna som jag har fotograferat här befann sig vid Ribergsborg…en av badstränderna i Malmö. De är faktiskt ganska tacksamma att fotografera p g a att de är vana vid människor. Just de här bilderna är jag ganska nöjd med….de visar måsarnas graciösa stil när de hänger där i luften. Kameran jag använde mig av var mitt äldre hus…en Canon Eos 400D och objektivet ett Sigma 18-200 Os.

Men här kommer ett kollage som visar måsarnas graciösa stil.

Till nästa gång…..

~~Matts~~

Kategorier:Foto
  1. 25 november, 2011 kl. 04:41

    Jag känner igen den där tunga känslan i huvudet!

    Dock kan jag inte förstå hur man kan sakna måsarnas skrik! 😛

    När jag bodde i stan vaknade jag många gånger runt 3-4-tiden när dem började väsnas. Idag bor jag på landet, så man slipper skriken och skiten! 🙂

    Sv: Ja, alla medvandrare är välkomna nästa år 🙂

  2. baldwin67
    25 november, 2011 kl. 19:44

    🙂 jo….måsarna skrikande på morgen påminde mig om att natten snart var över och jag skulle få komma hem och lägga mig. Kommer förmodligen att följa din vandring…och vem vet…kanske ta en liten promenad tillsammans med er på de skånska vägarna.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

