Hem > Foto > BlingBling

BlingBling

1:a advent…nedräkningen till den stora helgen har börjat. Faktiskt en härlig tid, ljusen lyser upp den annars så mörka årstiden och det blir en sådan där behaglig känsla. Ljuset ja…i dessa våldsamma tider med misshandel, dödsskjutningar, naturkatastrofer och annat elände så är det nog viktigt att verkligen tänker efter varför vi firar jul…det står ju för godhet och ljus i o m Jesus födelse. Jag kan inte påstå att jag är någon aktivt troende, men i dessa tider när hornPer vinner mark så gäller det att vara på rätt sida och ta vara på sitt människovärde och tänka goda tankar och göra goda handlingar.  Några saker som har hänt detta år är bl a att Azerbajdzjan vinner Eurovision songcontest (gott eller ont…döm själva)…sen har vi den när Norska snubben Anders Behring Breivik… och där kan vi väl alla vara överens att han står inte på rätt sida.

Vi pimpade upp huset igår med diverse ljus, slingor, stjärnor…tomtar etc och vi tog en härlig fika med saffransbullar och glögg. Testade lakritsglögg och vad kan jag säga om den.?….hmmm…jo, den var…öhhh..intressant….men jag anser nog att glögg é glögg och den ska vara traditionell. Såg även när jag var i Tyskland att de har börjat med smaksatt whisky….och jag fick den förskräckliga upplevelsen med att testa den som var smaksatt med vanilj…vilken hädelse…går i alla fall inte hem hos mig. Men i alla fall….gårdagen gick till att få lite julstämning i huset…bland de andra sakerna som jag gjorde var att lägga till en massa bilder på minneskortet till fotoramen…bilder från det snart gångna året. ..blommor, naturvyer, solnedgångar, familjefoto, resefoto etc….tyvärr inte så många soliga bilder, för solen nere i skåne var väldigt blyg i år. Men det är trevligt att sitta där och kolla och minnas året som har varit.

Nu till lite BlingBlingbilder.

Till nästa gång….

~~Matts~~

Kategorier:Foto
  1. 27 november, 2011 kl. 10:44

    Ja, många tänker nog inte på varför vi firar julen, inte heller de andra stora helgerna förutom då 1:a maj 😉
    Bilder gör sig väl i svartvitt utan tvekan.
    Det närmsta julen jag än så länge kommit är att sätta upp en ljusstake med diodlampor i, samt en stjärna i ett annat fönster. Tomten får vänta med att komma ut i trädgården …

    / Lars

    • baldwin67
      27 november, 2011 kl. 23:18

      Tack Lasse…
      Ja man har börjat att tänka mer och mer av innebörden av det hela. Innan när barnen var små så var det mest bara hets runt julen…men jag har ändå påtalat för dem varför vi egentligen firar jul. Men nu när de och även jag har blivit äldre och visare så kan man reflektera lite.
      Japp..valde att konvertera det hela till svart-vitt..gjorde sig bäst så.
      Det är väl bäst att låta tomten stanna inomhus till stormen har bedarrat.

  2. 27 november, 2011 kl. 16:37

    Något pimpande av hus har det inte blivit här hemma – men inomhus låter vi värmeljusen sprida välbehag! 🙂

    Ha en trevlig kväll – och håll i hatten!

  3. baldwin67
    27 november, 2011 kl. 23:44

    Ja hålla i hatten lär man behöva…rackarns va det tar i. Jobbar på 6:e våningen på hospitalet i Malmö och det riktigt slår i fönstren och taket. Det är minsann inget fel på värmeljus..både mys och värmefaktor 🙂

  4. 28 november, 2011 kl. 07:33

    Hoppas ni klarade er bra i stormen.
    Angående bildstölden fick jag bara en arg kommentar att jag ska sluta snoka runt på hennes blogg,men bilden är borta och det är ju bra 🙂

    • baldwin67
      28 november, 2011 kl. 14:17

      Såg lite skador på vägen hem från jobb i morse, reklampelare där stålet hade böjts, knäckta flaggstänger och träd. Här hemma funkar inte parabolen, så jag får kila upp på taket och se om allt är intakt…har dock ingen kunskap i det.
      Personen som bloggade blev arg för att andra gick in på hennes blogg…och där påträffade en stulen bild…intressant 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

