Hem > Foto > Tillbaka till köket

Tillbaka till köket

Hej alla….

Fick ett litet återfall i går kväll. Hade en period i mitt fotoliv där jag förevigade en massa grejer i köket. Så jag polerade upp induktionshällen så gott det gick i all hast…den har nog inte varit så ren på länge. Motiven blev ganska simpla och jag använde mig av först och främst gaffeln för att få fram lite grafiska intryck…Ok…några andra föremål kom även fram…lekte även lite med maten. Det stora problemet i det hela var ljuset…ska nästa gång släcka alla lampor i köket för de skapade missanpassade reflektioner. Prylarna jag använde mig av var.

Canon Eos 60D

Canon EF-50 / f1,8

Marumi blixt

Softbox

Nästa gång så ska jag lägga lite mer energi på ljuset, samt tekniken. Tyckte väl att resultatet blev ”så där”.

Testade även årets Gotländska Julesnus, då i lössnus…..mjna…jag vet inte riktigt. Jag vet att Julesnusen brukar att vara populär, men det är nog inte min grej. Smaken i mitt tycke var för mycket av nejlikor om jag inte misstar mig. Visst gör den skäl för att kallas för Julesnus, för både doft och smak är en stor dos av julen. Att tillägga är även att den innehåller den gamla generösa vikten av 50 gram…inte snikvikterna som tillverkarna lurar en med 40-45 gram som är ganska irriterande….jag menar t ex Knox…visst är det den billigare snuset men innehåller bara 40 gram. Men jag kommer inte att köpa mer av den det här året, men nu har jag i alla fall testat den.

Till nästa gång….

~~Matts~~

Kategorier:Foto
  1. 29 november, 2011 kl. 12:41

    Bilderna blev riktigt bra! 🙂

    Ljussättning är dock inte det enklaste här i världen :S

  2. 30 november, 2011 kl. 20:10

    Sant…något man kan lägga tid på nu i vintermörkret…ljussättning 🙂

  3. 3 december, 2011 kl. 22:16

    Första bilden i andra raden gillar jag skarpt!

    • 3 december, 2011 kl. 23:15

      Tack Eva…ja gafflar är faktiskt väldigt fotogeniska objekt och variationerna oändliga.

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

