Hem > Foto > Berit

Berit

Hej alla….

Ja i söndags blev vi nog alla tagna med storm när Berit drog fram. Rackarns va hon tog i här i Malmö…. Var på jobb när kulmen av ovädret kom och vi befinner oss högst upp på 6:e våningen. Det lät som både tak och rutor skulle krevera. Tog mig ut en sväng igår till kusten för att se hur hårt det hade tagit. Besökte först Västra hamnen där Turning Torso ligger, men där hade de nog städat upp det mesta, men visst syntes det spår. Körde sen en snabbis ner till Ribersborg ( en av badstränderna i Malmö ) och där kunde man verkligen se hur högt vattnet hade kommit och vilka krafter som hade slagit land. Och det mest sorgliga av allt är att en välkänd figur omkom i stormen Berit….Nalle Puh…!!!

Bilderna är direkt ur kameran inget trix och mix….nja..förutom att jag har gjort horisonten helt vågrät i vissa bilder…klarar nämligen inte av en sned horisont.

Även som lite extra kuriosa så har jag lagt in några bilder från en av de häftigare fototurerna som jag har haft tillsammans med min fotopolare Lasse och det var när vi var ute i Vä.hamnen då stormen Per körde över oss….detta var den 14:e januari 2007 och jag plåtade med en Canon S3 IS

Till nästa gång….

~~Matts~~

Kategorier:Foto Taggar:, , ,
  1. 30 november, 2011 kl. 16:21

    Ja Per minns jag. Då kunde man bara gå i 45-gradig vinkel för att inte försvinna för gott ut över sundet.
    Trevligt med lite återblickar från den gången …

    • 30 november, 2011 kl. 20:12

      Japp…det var en rolig stund….
      Det är tur att man fotograferarså mycket nu när minnet börjar att svikta, annars så hade man kanske glömt alla trevliga stunder 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

