Hem > Foto > TT i ny TTappning

TT i ny TTappning

Hej alla….

Samma dag som jag skulle se vilken förödelse stormen Berit hade gjort mot Malmös kust så passade jag på att kila förbi Malmös nya landmärke…TurningTorso. Denna byggnad känns i dagsläget helt sönderfotograferad och det är minsann inte lätt att hitta nya infallsvinklar. Men den här gången hade jag tur…de hade nämligen tömt ”vattengraven” som omger byggnaden inför vintern och ett lite nytt perspektiv visade sig…Ja nya och nya landmärker..TT invigdes i 27 aug. 2005, så byggnaden har nu lite mer än 6 år på nacken. En lite dröm man har är att få ta sig upp de 190 meter och blicka ut över sin stad med kameran…måste vara en fantastisk utsikt, även mot grannlandet Danmark i solnedgång. Tyvärr var vädret väldigt grådassigt så reflektionen kommer inte direkt till sin rätt, men det får duga för stunden….kika själv och bedöm….

Till nästa gång….

~~Matts~~

Kategorier:Foto Taggar:,
  1. 4 december, 2011 kl. 11:42

    Läckert fotat! Jag hade behövt en av dina bilder när jag skulle göra en triss på manligt… Turning Torso är den manligaste byggnad jag vet…! 😀
    Kul att du tittade in på min sida och extra kul att du lämnade en kommentar!
    Ha en mysig 2a advent.

  2. baldwin67
    4 december, 2011 kl. 16:08

    🙂 Ja Torson är faktiskt en väldigt manlig och ståtlig byggnad….Angående triss så tänkte jag eventuellt för 1:a gången bifoga med ett bidrag denna vacka…temat var tydligen ”röd”.
    Skoj att du kikade förbi och skrev några ord….

    Vh

  3. 5 december, 2011 kl. 09:38

    Häftig spegling, för det är väl en tunn isskorpa eller en vattenspegel som reflekterar byggnaden?

    Ser också om ditt hembrännarprojekt. Jag är lite i samma situation, men undrar om man kan lita mer på skivor än på hårddiskar? Själv har jag tröttnat på att bränna och kör numera backup på två olika hårddiskar. När jag fyllt dem tänker jag placera dem på olika ställen. Min äldsta grabb, som är programmerare, tycker att jag ska lägg ut en backup någonstans på nätet också, men det känns inte särskilt säkert.

  4. baldwin67
    5 december, 2011 kl. 10:03

    Tack för dina ord här i min lilla blogg Oliver.
    Speglingen kommer enbart från marmorn som ligger runt om TT.
    Det där med att säkra sin bilder är inte lätt…har tänkt i din sons banor, men då gäller det endast de fotografierna som betyder något x-tra…t ex barnens uppväxt. Finns ingen möjlighet att säkra alla bilder på en server..tror jag i alla fall.?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

