Hem > Foto > Äntligen fredag…

Äntligen fredag…

Japp…så är det, som nattarbetare med schema då följer man inte almanackan direkt. I dag så är det måndag…men för mig så är det fredag. Firar med en Leffes och ett glas med Jack Daniels. Bara för att man inte ska till jobb så innebär det inte att att man inte har något att göra. Håller på att ”frosta” av kylen från is. Den är förvisso självavfrostande, så jag behöver nog ringa kylmannen så han kan reparera min kyl….det är något som inte stämmer. Foronörd som man är så hittade man så klart lite roliga motiv i den tomma kylen. Har även provat lite nytt snus ( i alla fall för mig )…knekt & knox extra starkt har hamnat under läppen… i normalt fall så snusar jag inte portion, men ibland så är det lättare för ändamålet. Favoriten i portionssnus är ändå ”lucky strike strong”. Hittade även en analog filmrulle i kylen…hmmmm…måste vara gammal, Har inte fotat analogt på de senaste 10 åren.? Ska framkalla den så får vi se vad som finns i den…..spännande.!.!.!

Ha en trevlig arbetsvecka…ni som jobbar normalt ;.)

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 6 december, 2011 kl. 09:35

    Har funderat på att fotografera lite analogt framöver. Har en gammal ”tvåögd” kamera från svärfar som står och längtar efter att bli tagen i bruk igen….måsté bara hitta ett ställe att köpa 120-film på.

  2. baldwin67
    6 december, 2011 kl. 12:04

    120-film hittar du på kaffebrus…ett litet ställe med smått och gott…http://kaffebrus.com/film-polaroid-35mm-120-etc-g99.html.
    Har en analog gammal Pentax med tillhörande objektiv som jag fick en gång i tiden…har faktiskt aldrig testat den. Kanske man skulle rengöra den och sätta in ett nytt batteri och se om den går igång.?

  3. 6 december, 2011 kl. 18:37

    Jag håller också på och provar på ett nytt snusmärke och det är också Knox. Jag antar att det är deras vanliga sort jag använder, för den heter bara Knox. Det lutar åt att fortsätta med vanliga grovsnuset. Lycka till med filmrullen.

    • baldwin67
      6 december, 2011 kl. 19:57

      Jag har väl inte direkt något speciellt märke som jag snusar, utan köper det som är billigast….ja lite krav har jag av smaken. De som gäller för tillfället är Kronan, Knox & LD lös. Grejen med Knox lös bara innehåller 40 gram…så egentligen är inte Knox något billigt snus.

  4. 6 december, 2011 kl. 19:50

    Du ser väldigt koncentrerad ut …

    • baldwin67
      6 december, 2011 kl. 19:58

      Visst gör jag 🙂 Lite ansträngd och besvärad…gillar inte att se mig själv på bild utan håller mig helst bakom kameran.

      • 6 december, 2011 kl. 20:50

        Tappade du kameran så den sköt av en bild på dig 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

