Hem > Matts tycker till...!!! > )-: Frustrerad :-(

)-: Frustrerad :-(

Visst….det kan tänkas vara ganska banalt i och med att det är i-lands problem, men ändå. Har problem med det mesta tekniska här hemma…bredband, Tv, mobiltelefoner. Börjar bli ruskigt irriterad nu, för jag tycker att man lägger så många tusenlappar per år till dessa leverantörer. Bredbandet har vi haft problem med nu över 1 år…leverantör Bredbandsbolaget. Var på väg att byta leverantör till Telia för att se om de var bättre, men efter de hade mätt i ledningarna så fick jag beskedet att jag bara kunde ta emot 8 Mb…ja i alla fall vad Telia kunde garantera, Via bredbandbolaget så betalar vi för 20 Mb men får bara 10 och ruskigt ostabilt. Så jag kontaktade bredbandbolaget idag och sänkte hastigheten till 8 Mb för att de om det gör så att det blir stabilare. Hoppas att förslaget om att man inte ska behöva betala för mer bandbredd än vad man får….förmodligen är det telefonledningarna som går in till huset som är kassa. Parabolen slutade att fungera för en vecka sedan då Berit drog fram…blåste ur position. Det skulle kosta mig runt en 1000-lapp för att korrigera den igen fick jag besked om av Viasats kundtjänst..Visst…jag äger ju parabolen så ansvaret är mitt.. Så jag sade helt enkelt upp tjänsten och anlitade canal digital via kabel i stället så slipper man det problemet och även alla störningar vid dåligt väder. Så idag satte jag mina söner på att koppla in HD-boxen och vi har nu rubbet av kanaler gratis i 3 månader. Ringa från mobilen kan jag nästan inte heller. 3:s täckning här ute där jag bor är under all kritik…har  i stort sett bara en liten hörna i huset där signalerna går fram…och för det betalar jag 299:- i månaden. Så när väl det abonnemanget går ut så ska jag absolut anlita någon annan….värdelöst.!.!.!

Men lite ljus har det ändå varit idag…köpte mig en liten extern hårddisk idag på 320 Gb…du vet en sådan där liten en som är 2 1/2 tum stor. Behövde egentligen ett större usb-minne, men priset på den här var så bra så jag slog till. Enligt pricerunner så var det lägsta priset 510:- för denna Verbatimdisk…men min lokala Ica Maxi Toftanäs sålde den nu för 299:-….som hittat. Den här disken ska det inte lagras fotografier på, utan vara en lite så där random till allt annat som tänkas lagras och vara flyttbart. Till min glädje så har även 2011 års Zoegas julkaffe kommit ut. Jag är ju en frenetisk kaffedrickare och julkaffet brukar faktiskt vara en hit…. Annars så har det inte hänt något spännande… t o m Bella the dog har varit lite uttråkad och bara slappat. Tänk om man varit en hund…No Worries.

Till nästa gång

~~Matts~~

  1. 6 december, 2011 kl. 19:55

    Aha, de lyckades öppna skåpet till dig, eller lydde du mitt råd att bryta dig in i det?

  2. baldwin67
    6 december, 2011 kl. 19:59

    Ja till sist efter låååång väntan så hittade de nyckeln till skåpet 🙂

  3. 7 december, 2011 kl. 05:12

    Det är nog ett ganska vanligt problem. Gamla ledningar är inte anpassade för den trafik som vi är i behov av idag.

    Själv använder jag mig av telias mobila bredband, och är väldigt nöjd med det. Det är betydligt stabilare än exempelvis Tre, även om hastigheten inte alltid är av bästa sort :/

    • baldwin67
      7 december, 2011 kl. 11:24

      Ja det är nog så…men de första 5 åren fungerade det bra i detta huset, men sen för något år sedan så grävde de i gatan när de skulle dra fjärrvärme. Misstänker att det har hänt något då för då dalade allt. Men som du säger…de gamla kopparledningarna är inte gjorda för den trafiken. Vågar mig inte på det mobila bredbandet i och med att det är så dålig täckning på mobiltelefonerna.

  4. Viasat Support
    7 december, 2011 kl. 14:22

    Hej!

    Vad tråkigt att ni inte var nöjda med vår service och valde att lämna oss.
    Ni är givetvis alltid välkomna tillbaka!

    Med vänliga hälsningar
    Aiona
    Viasat Support

  5. baldwin67
    7 december, 2011 kl. 17:57

    Hej Aiona och tack för ditt inlägg….Missförstå mig inte, anledningen till att jag bytte leverantör och även system från parabol till kabel berodde inte på er service. Fick ett erbjudande av en av era säljare när jag ringde för att säga upp avtalet där jag skulle få en ny box samt nyinstallation om jag förlängde mitt avtal i 24 månader och där med lösa mitt problem. Men i o m att parabolen är känslig vid kraftigt väder som vind, regn…snö etc…och det lätt blir störningar, så eliminerade jag det bekymret med att aktivera kabeln som går in i huset. Vi har inte haft några bekymmer med era tjänster på Viasat under de åren som vi har anlitat er utan det har fungerat klanderfritt.

    M V H

    Matts Rydén

  6. 9 december, 2011 kl. 12:08

    Hej Matts!

    Vi på Viasat tackar för de fina orden angående vår tjänst!
    Som min tidigare kollega Aiona skrev så är ni givetvis alltid välkomna tillbaka om ni skulle vilja det.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag samt en trevlig helg!

    Med vänliga hälsningar
    Alev
    Viasat Support

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

