Hem > Foto > Lomma hamn

Lomma hamn

Hej alla….

Härom dagen så körde jag och Milla till Lomma för att besöka Boel Konnéus salong ”Hudhälsan”. Det hela inledde med att jag gjorde en liten photoskjut i salongen för en eventuell användning på hennes webbsida…eller annat användningsområde. Sen lade sig Milla till rätta och fick en grundlig ansiktsbehandling medans jag traskade ut i kylan, blåsten…ja dé vá inte skönt. Begav mig ner till Lomma hamn för att se om det fanns några roliga fotoobjekt. Fingrarna blev snabbt stela i den kalla blåsten, men jag härdade ut ett bra tag. Ljuset var inte direkt optimalt…skymning, grått så jag fick en känsla av att det låg en blåton över de flesta bilder. Men med lite trix och mix så blev bilderna ändå Ok. Retucheringen är en HDR-behandling av 1 exponering i alla bilder.

Så här ser Lomma hamn ut i slutet av 2011…

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. Johanna
    12 december, 2011 kl. 12:31

    Hej Matts!

    Jag jobbar som reporter på Lokaltidningen i Malmö och vill gärna komma i kontakt med dig om det är så att du bor i Malmö. Har inte riktigt kommit underfund med var du befinner dig 🙂
    Hör gärna av dig!

  2. 14 december, 2011 kl. 17:02

    Lycka till med bloggandet nu när du kommer med i lokaltidningen framöver. En framgång du är värd …

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

