Kv.Draken

Hej alla….

Ja fördomsfull var jag inför detta kvarter…kvarteret Draken som ligger intill Sallerupsvägen i höjd med församlingshemmet. Inte kan man väl bygga våningshus här ute  där det enbart finns villakvarter. Jo då visst kunde man det och inte bara att de byggde upp kvarteret draken utan sen så byggde man våningshus vid Gyllins trädgårdar. Kv. Draken förvaltas delvis av MKB och delvis HSB…så det finns både hyresrätter och bostadsrätter. Men efter hand så har jag börjat att acceptera det hela och det är nog inte så missprydande som jag trodde det skulle bli. Dock så ligger Malmös fulaste byggnad kvar…en missprydande blobb i området och i Malmö…hemmets journals gamla byggnad. Jag hoppas verkligen att de sätter några dynamitgubbar i den kåken och blåser den bort från jordens yta…eller…gör något användbart med den samt renoverar upp den ordentligt….ja, jag kanske låter negativ, men den är verkligen grotesk. Jag tog mig en lite promenad inne på området med kameran…visst det är nyanlagt så det lär ju ta sin tid innan trevnaden kommer fram, men förmodligen kommer det inte bli så illa som jag först föreställde mig. Ska även ta mig en lite närmre kik på Gyllins trädgårdar…mer om detta vid ett senare tillfälle.

~~Uppdaterat den 13/12 08.30…var ju tvungen att lägga upp en bild på den hemska Hemmets Journalbyggnaden så ni får se en skymt av den….sista bilden (usch)~~

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 12 december, 2011 kl. 22:52

    Jaså, folk har redan flyttat in där. Måste dit och plåta en dag …
    … en spännande miljö du hittat här.

    / Lars

  2. baldwin67
    13 december, 2011 kl. 08:25

    Japp…det var ett tag sedan de började att flytta in. Om jag inte misstar mig så är det MKB delen som är ”färdig”. Husen som ligger närmast rekreationsområdet är nog inte inflyttningsbara ännu.

  1. 25 februari, 2013 kl. 10:54

Kommentera

