Hem > Matts tycker till...!!! > Nu räcker det…STOPPA VÅLDET.!.!.!

Nu räcker det…STOPPA VÅLDET.!.!.!

Hej alla…..

Idag vaknade jag efter en lång, tuff, intensiv arbetsnatt med en klump i magen…det var något som jag hade funderat på en längre tid som spökade mina sinnen, men nu är det dags. Är pappa till 3 underbara ungdomar och det skär sönder mina känslor när jag tänker på bland annat Ardiwan Diaa Samirs föräldrar som idag den 11 januari 2012 fick begrava sin älskade 15-åriga son som på nyårsnatten sköts till döds här i Malmö. I detta fall skiter jag i alla kulturella krockar och alla fördomar vi har mot varandra…och om människor har sina fel och brister.!.!.! Men det är dags att försöka bekämpa allt onödigt våld som tar livet av våra nära och kära. Om vi bara en liten bit åt gången kan göra något positivt för någon annan medmänniska så kanske vi kan stoppa denna fruktansvärda utveckling som vi har.

Vet för stunden inte riktigt vad jag ska göra, men jag knåpade ihop en liten skylt som ni alla är välkomna att använda på er blogg eller liknande som min symbol för att få stopp på våldet och alla vapen som vi omger oss med. Och som mitt stöd och att visa att mina tankar går till Ardiwan Diaa Samirs föräldrar och vänner så tänker jag inte fotoblogga någonting under den kommande veckan…det finns viktigare saker att tänka på.!.!.!…Men…I´ll be back…!!!!!

Till nästa gång…..

~~Matts~~

  1. 11 januari, 2012 kl. 20:55

    Det är bedrövligt att människan måste ta till våld när man ska lösa tvister. Lånar din logga och lägger in på min sida.

    / Lars

    • baldwin67
      12 januari, 2012 kl. 15:56

      Sant…människan borde vara klokare än så.
      Tack för ditt stöd genom att lägga loggan på din blogg.

      Vh

  2. 12 januari, 2012 kl. 15:15

    Det är fruktansvärt att se hur våldet kryper närmare och närmare samtidigt som det blir allt grövre!

    När jag själv var 15 år (20 år sen) var det ytterst ovanligt med knivar på högstadieskolor – idag är det mer eller mindre vardagsmat :/

    • baldwin67
      12 januari, 2012 kl. 15:59

      Ja jag är då lite äldre än dig…men jag kan inte direkt minnas vapen på skolorna, och definitivt inte skjutvapen. Jobbar ju på sjukhuset i Malmö och får då se vad människor gör med varandra…var har människovärdet tagit vägen.?

      Vh

  3. 15 januari, 2012 kl. 11:02

    Det är verkligen hemskt vilket håll utvecklingen går åt. Och det verkar som att det blir värre år för år. Och det gäller allt i samhället.

    • baldwin67
      15 januari, 2012 kl. 11:10

      Tyvärr verkar det att vara så. Det känns som våldet håller på att eskalera. Det är en daglig notis i alla nyheter….trisst.

  4. Lalle.
    19 januari, 2012 kl. 14:35

    Tillgången på vapen, lättkränkta individer, tråkiga sociala miljöer+ ett utanförskapskännande.
    Att åtgärda allt detta till det bättre kommer att kosta mycket pengar. Men om man inte gör något nu så blir det bara värre och dyrare. Politiker och föräldrar och skolor, ta ert ansvar!!!

  5. baldwin67
    19 januari, 2012 kl. 16:19

    Ja det är många faktorer som ska stämma för att ändra utvecklingen av det hela.
    Men försöker man bara själv att ändra sig själv till det bättre med en positiv attityd så smittas det över till andra. I alla fall en lätt kostnadsfri början.
    Bara det inte blir ett alldeles för sent uppvaknande av de folk som har betalt för att att ha möjligheten att förändra strukturen i samhället.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

