Hem > Foto > Alnarpsparken

Alnarpsparken

Hej alla….

I fredags tog jag och min gode vän L.G en lite sväng till Alnarpsparken som ligger i Lomma kommun. Det var faktiskt 1:a gången jag var där…förstår inte hur jag kan ha missat detta ställe. Kan tänka mig att det är väldigt vackert på vår och höst. Det som lockade var att vi hade hört att de fanns 2 ugglor som huserade i thujorna, men dem såg vi faktiskt inte röken av. Men en trevlig tur fick vi i alla fall. Så här kommer några bilder från hur jag uppfattade den turen…passa även på att kika in till Lasses blogg och ta del av hans version.

Till nästa gång….

~~Matts~~

Kategorier:Foto Taggar:, ,
  1. 19 januari, 2012 kl. 11:37

    Hej!
    Många snygga bilder från Alnarpsparken, jag upptäckte den först i höstas…konstigt eftersom jag så ofta åker ut till Lomma för att fotografera…

    Angående mina stilleben och produktbilder så har jag inget ljustält, ofta använder jag mig av stora papper som underlag och bakgrund, ibland fotar jag ute och ibland vid altandörrarna med en reflexskärm mitt emot fönstret/dörren. I min ”studio” har jag rullgardiner från IKEA, de som också kallas för mörkerrullgardin, som är fästade i taket, de rullar jag ner och lägger över ett bord, de finns i svart, vitt och grått. Som ljuskälla använder jag mig av Elinchrome MiniLite dagsljuslampor, jag köpte ett paket med två lampor, två stativ och paraplyer. Egentligen är de för produktfotografering men jag använder dem för att fotografera porträtt också.

    • baldwin67
      19 januari, 2012 kl. 16:05

      Ja jag kommer säkert besöka Alnarpsparken igen en annan årstid.
      Här kom du med många matnyttiga tips camilla…angående rullgardinen så har jag själv en svart i mitt sovrum. Kanske bättre att satsa på någon större belysning än de som är till de små ljustälten…man får som du säger ett lite större användningsområde.

  2. 19 januari, 2012 kl. 15:41

    Tack för tipset och fina bilder!

    • baldwin67
      19 januari, 2012 kl. 16:06

      Japp…absolut värt ett besök…
      Tack för titten.!.!.!

  3. 19 januari, 2012 kl. 19:39

    Gillar när cyklisterna glider in i motljuset, samt porten till slottet.

    / Lars

  4. baldwin67
    19 januari, 2012 kl. 23:56

    Sank Jo Lasse…
    Ja porten till slottet lade jag ner lite arbete på…har försökt att återge vyn som jag såg den vid fotograferingstillfället. Man i o m a photoshopkunskaperna är begränsade så fick jag nöja mig med detta…men jag är nöjd.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

