Hem > Recensioner > Khom Loy

Khom Loy

Hej alla…..

Ja som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade jag inte köpt några fyrverkerier till detta årsskiftet, men jag köpte dock en pryl som heter Khom Loy. Khom Loy härstammar från Thailand och betyder den svävande lanternan…och är i mitt tycke väldigt trevlig. Vi släppte iväg en på nyårskvällen, men vindarna var för starka, så vinden drog iväg den snabbt ut över Bulltofta rekreationsområde för att sedan försvinna alldeles för snabbt. Beslutade mig då om att spara de resterande till något annat tillfälle. Har planerna att beställa denna produkt över nätet till årets kommande högtider som födelsedagar, student etc…ett riktig effektfullt och trevligt inslag i festsammanhang. Men jag rekommenderar…vindstilla, stjärnklart….så har man en riktigt trevlig mysfaktor. Fördelen är även nu när man är hundägare och tar med det i planeringarna…då har man ett smällfritt alternativ till fyrverkerier…det gäller att någon börjar och föregår med gott exempel 😉

Khom Loy kan du bl a beställa här.

Till nästa gång….

~~Matts~~

Ps. Även ”Fit 4 Fight” är uppdaterad.

  1. 20 januari, 2012 kl. 19:29

    Ja de är så vackra – och tysta! 🙂

    Läste i tidningen om att någon hade bundit fast en fiskelina i sin, just för att den inte skulle försvinna bort för fort. Kan det va nåt?

    • baldwin67
      20 januari, 2012 kl. 20:10

      Ja de är verkligen effektfulla…nja…fiskelina.?…ja alla sätt är ju bra förutom de dåliga. Men i o f s…vill man bara ha den upp i luften en bit som en svävande lanterna så kanske det funkar.?…det är bara att testa.

  2. 20 januari, 2012 kl. 19:34

    Riskerar man inte att orsaka skogsbränder med de här?

    • baldwin67
      20 januari, 2012 kl. 20:13

      Absolut tror jag att den möjligheten finns. Det finns föreskrifter som rekommenderas att man följer…http://www.khomloy.se/instruktioner/ .
      Men är det bara en stilla kväll så antar jag att elden släcks innan lanternan dalar ner, men det är bara spekulationer. Har inte hört om någon incident…

  3. 20 januari, 2012 kl. 20:46

    Har faktiskt en sådan liggande här hemma. Får se när den ger sig av …
    … trevligare för både folk och fä att beskåda dessa ting i luften …

    • baldwin67
      20 januari, 2012 kl. 22:35

      Du får välja ett väl vindstilla tillfälle Lasse.

  4. 21 januari, 2012 kl. 16:34

    Detta verka vara något som ökar på för varje år. Såg väldigt många vid nyår nu! Ett väldigt bra alternativ absolut. Fridfullt! Men jag undrar hur det fungerar med ljuset om detta blåser iväg mot någon lättantändligt? Hur länge är för övrigt brinntiden på dem?

    • baldwin67
      21 januari, 2012 kl. 19:10

      Ja man får nog välja sina tillfällen Monica. Under snustorra sommarmånader låter det inte som en briljant idé att skicka upp dem. Men som jag skrev tidigare så spekulationsvis så borde vaxet ha slutat att brinna innan lanternan går ner för landning.

  5. 21 januari, 2012 kl. 16:35

    Ok, jag såg en länk med instruktioner ovanför här! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

