Hem > Foto > Värmeljus & myspysbelysning

Värmeljus & myspysbelysning

Hej alla.!.!.!

Var är mer trevligt i vintermörkret än levande ljus och den värme den utsöndrar. Denna romantiska myspyskänsla som sprider sig i atmosfären. Värmeljusens olika inomhuslanternor sprider njutning och ett lugn. Undrar hur många Kg värmeljus det går åt under en vintersäsong här i mitt hem.?…hmm, en bra fråga. Oavsett så gillar jag att tända upp det levande flammande ljusen på kvällen…oavsett om jag är själv eller tillsammans med min respektive. Denna helg som vi nu befinner oss i får jag fira själv…eventuellt kommer någon av ungdomarna att vara hemma. Våra oregelbundna arbetstider gör så att vi inte har så många gemensamma helger tillsammans…men…man måste ju försörja sig

Men en fortsatt trevlig helg till er alla och ta väl hand om varandra.

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 21 januari, 2012 kl. 11:24

    Värmeljus i all ära, men de kan vara farligare än man tror. Även om du släkt ljuset kan det blossa upp igen. Man ska aldrig lämna hemmet strax efter ett ljus är släkt utan vänta tills man är säker …
    Bild ett är kanon …

  2. baldwin67
    21 januari, 2012 kl. 15:58

    Sant…..
    Man ska lägga lite pengar på dem och köpa de med stearin…inte det billigare smäcket parafin eller vad det heter. Det bildas ett gasmoln runt lågan av parafinet som kan blossa upp ganska rejält. Man tror att man är säker i o m den lilla metallbehållaren, men så är icke fallet.

  3. 21 januari, 2012 kl. 19:38

    Hej och tack för din kommentar hos mig. tänkte bara att jag skulle förtydliga att inlägget syftade på Mats Wilanders vurpa på toaletten. För andra missöden kan ju faktiskt hända av olika anledningar och det är ok.
    Annars har du en dotter med humor måste jag säga! 🙂 Det har jag med, hon hade tejpat kranen i badrummet i dag så jag fick mig en dusch! Glad så länge det inte blir på toalettenstolen!!!

    • baldwin67
      21 januari, 2012 kl. 19:43

      Mån dé …. Jag skrev bara på det första bästa inlägget som jag kom över…hängde nog inte med i innebörden av temat 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

