Hem > Det var en gång..... > Aron´s bildemontering

Aron´s bildemontering

Hej alla.!.!.!

Lasse och jag har snackat om det vid ett flertal tillfällen…att besöka Aron´s bildemontering, eller Aron´s bilskrot i Malmö. Faktiskt ett ställe som man minns även sen unga år…och det är inte så konstigt, det grundades nämligen 1965…och då var Matts -2 år gammal, d v s jag var inte född ännu. Detta är ett ypperligt ställe för HDR-fotografering med alla sina färger och detaljer. Men tyvärr så blev det inte så många HDR-bilder tagna denna gång. Det var även ganska svårfotograferat för att ge intressanta bilder…saknade de bilder som man vill förknippa bilskrotar med, bilar som står i hög ovanför varandra. Men det blev ändå några exponeringar varav det är 3 HDR-bilder som jag kommer att visa er.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 1 februari, 2012 kl. 20:21

    Jag sitter här och ler…
    Det är så roligt att se att det finns fler som har samma ”udda” fotomotivsmak som jag själv.

    Många skrotbilar finns i mitt bildarkiv. Har du besökt skrotmossen utanför Ryd?
    En guldgruva för sådana som mig/oss.

    • baldwin67
      1 februari, 2012 kl. 23:12

      ”Udda” är roligt och intressant…Ödehus och gamla bilar är vackra i sin charm och har en diger historia att berätta.
      Nope…skrotmossen vid Ryd har jag tyvärr inte besökt ännu, men kikar jag lite på nästa kommentar så ligger det nog nära till hands en dag😉

  2. 1 februari, 2012 kl. 22:21

    Lite kallt om fingrarna var det. Ljuset var ok, liksom en del av bilarna.
    Vi får ta oss till Kyrkö mosse vid Ryd som DeSoto skrev om …

    • baldwin67
      1 februari, 2012 kl. 23:14

      Ja det gäller att klä sig rätt Lasse.
      Du vet att jag är öppen för alla fotoförslag…och Ryd tar jag gärna en tur till. Har kikat på dina bilder därifrån, och det verkar att vara en ”guldgruva”.

      • 3 februari, 2012 kl. 09:50

        Kyrkö mosse är helt klart värt ett besök, önskar jag hade haft mer tid att knalla runt där under besöket hösten 2010.🙂

  3. 2 februari, 2012 kl. 04:35

    Tycker du har fått till fina bilder här, intressanta!

    Tack för kommentarer hos mig🙂 Även här uppe är det runt -10 idag, igår var det -10. Kul om du får till en vintrig fotorunda i Malmö!

    • baldwin67
      2 februari, 2012 kl. 15:25

      Tack Eva….
      Ja t o m skrot kan vara vackert emellanåt.

      Vh

  4. 2 februari, 2012 kl. 21:08

    Coola bilder! Och udda ställe att fota på. Du får köra ut till Autodemontering i Sjöbo, där står både bilar och husvagnar staplade. Bilderna blir verkligen effektfulla med HDR, har än så länge inte testat det, meeeeeen …. det kommer🙂 En sak i taget.
    Den verktygsväskan som är numera kameraväska är suverän, just för att den är klädd så den skyddar.
    Blev lite nyfiken att din granne heter Dixon, är inte så vanligt. Jobbar han möjilgtvis på JYSK?
    Ha det gott, och tack för dina fina ord hos mig.
    / Pella

    • baldwin67
      2 februari, 2012 kl. 23:45

      Tja Pella…
      Tack för tipset om autodemontering i Sjöbo, känns som det är upplagt för en fotorunda på det stället.
      Och det stämmer med Dixon…han jobbar på JYSK. Världen är bra liten emellanåt😉

      Vh

      • 3 februari, 2012 kl. 09:41

        Ja , det kan man säga att världen är liten. Hälsa min kollega så gott nästa gång du träffar honom, eller lura med honom till Sjöbo då skroten ligger bakom jobbet😉
        Jag måste bara testa HDR, och än en gång så gillar jag ditt tänk med udda platser. De andra bilderna blev ju så läckra. fastnade för avgasrören.
        ha en fin helg!
        Tjing/ Pella

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

