Arkiv

Archive for 6 februari, 2012

Ekgatan 46 (forts…)

6 februari, 2012 18 kommentarer

Hej alla….

Ja jag och Lasse tog oss igen till det fallna huset på Ekgatan 46 i Malmö. Denna dag var det solsken och en helt annan tidpunkt på dygnet så känslan var inte den samma. Men lite info har jag hittat med internet och Lasses hjälp. De som senast bodde i huset var Hilding Teofil Johansson (1908-1990) och hans fru Rut Vitalia Johansson (1908-1994)…Teofil var född i Löderup medans Rut var född i Ystad. Huset har då stått tomt sedan 1994, d v s 8 år…och med tanke på skick både på hus och tomt så kan det mycket väl stämma. Jag har läst en massa rykten på webben om detta hus…bl a att det ska stå en gravsten på tomten. Nja…gravsten tror jag inte att det är, men visst…någon sort av monument är det. Får se om jag kommer att luska mer i ämnet…men oavsett så ger huset och det upp och nedvända pentagrammen som omger onekligen en lite speciell känsla. Men om jag själv får gissa, så har symbolen inte det betydande värdet, utan bara en dekoration på grindarna. Men är man skrockfull så lär det hålla en från att beträda tomten, så viss funktion har den. För övrig så hittade Lasse ytterligare en grind i snåren med samma pentagram. Om jag inte misstar mig så står Malmö kommun nu som ägare för huset i o m a det inte har blivit sålt trots försök.

~~Tidigare inlägg om Ekgatan 46~~

Till nästa gång…..

~~Matts~~

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.