Hem > Matts tycker till...!!! > J*kla Tv-reklam

J*kla Tv-reklam

Hej alla….

Det är minsann inte ofta jag tittar på Tv, har inte tålamodet att kika på t ex en film när den ska avbrytas var 10:e minut för lika lång reklampaus (känns det som)…nog för att det kan vara skönt med en kissepaus, men inkontinent är jag inte ännu. Och Tv4 kör både reklam och nyheter mitt i filmen, med mitt minne så hinner jag tappa handlingen helt och hållet i filmen…i alla fall känslan. Så idag ska jag förbanna Tv-reklam.

Men det finns faktiskt ett undantag…och det är Icareklamen. Har faktiskt fått en förkärlek till den och dess karraktärer. Upplägget är riktigt bra med humor, handling och samtidigt reklam för de dagars erbjudanden. Framför allt den ”senaste” med fruktflöjterna tyckte jag var riktigt kreativ. Och med tanke på att denna ”reklamsåpa” har sänts sedan 2001, så är det nog många som delar min tanke 😉

Men annars…”Tvi För Den Vale” för Tv-reklam

~~Uppdaterat…på tal om reklam så är jag en vandrande reklampelare idag. Stod som lycklig vinnare i OLW:s tävling och är nu en stolt ägare av en FREDAGSMYS-tröja :-)~~

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 17 februari, 2012 kl. 06:55

    Instämmer! ICa-reklamen är inga problem att stå ut med.

    osv… ;-))

    • baldwin67
      17 februari, 2012 kl. 18:36

      He he…kan bara sitta och smålé.
      Då är jag i alla fall inte ensam 😉

  2. 17 februari, 2012 kl. 16:51

    Kan bara hålla med dig Matts, den mesta reklam kan man vara utan. Kanske tur så pass många människor vill få reklam i sin brevlåda, vilket gör att reklam på TV kanske inte är så mycket som om ingen haft den i lådan …

    • baldwin67
      17 februari, 2012 kl. 18:40

      Reklamen i brevlådan är väl Ok…den kan man välja att läsa eller rata. Men den påtvingade reklamen stör mig, men visst kan man gå ifrån.
      Problemet är att det eskalerar…nu kan man inte ens titta på ett nyhetsinslag på webben utan att genomlida ca 15 s reklam innan inslaget visas. Även Youtube börjar att bli en alldeles för stor reklamplats i vissa filmsnuttar.

      GRRRRRR.!.!.!.!

  3. 22 februari, 2012 kl. 11:11

    Håller med dig…man kan spy på reklamen men ICA rules!
    Jerry är skön!

    Steffe

    • 22 februari, 2012 kl. 11:46

      Ja med tanke på hur mycket reklam de sänder så borde det kunna finansiera lite bättre program…men egentligen vet jag inte riktigt vad jag skulle vilja se.?
      Men en serie som jag gärna kan se är faktiskt ” The Big Bang Theory”….och Icareklamen så klart 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

