Hem > Foto > Öresundsbron

Öresundsbron

Hej alla….

Satt och funderade härom dagen på var man kunde köra ut på en runda som man inte hade varit på ett tag…Öresundsbron, eller brofästet som det även kan kallas tänkte jag…det var ett tag sedan. Sagt som gjort..på med långkallingarna och mössan…gjorde en check av kameran så att inställningarna var som de skulle…in med Bella i bilen, och iväg. Väl framme så möttes vi av svaga vindar, halvdis och ett ymnigt snöflöde. Man kunde se strömmarna i Öresund när isblocken drev fram i en synkroniserad bana. Fast vädret inte direkt var tilltalande så befann det sig en skön stämning över sundet. Upptäckte även när vi hade passerat brofästet och rundade in mot bukten var Malmös alla svanar var någonstans…rackarns…tror inte att jag har sett så många svanar samlade på samma ställe någon gång. Tyvärr hade jag fel objektiv riggat på kameran (17-85) så jag fick inte direkt några schyssta plåtar på dem.

Men men…här kommer några pics från den turen vid Brofästet till Öresundsbron i Malmö.

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. Lalle.
    18 februari, 2012 kl. 16:43

    Hej Matts! Tack för Dina kommentarer om mina Hovdala-Slotts-bilder! Och beträffande Dina Öresundsbrobilder ovan så blev dom ju bra ändå! Sådana här bilder kommer framtida forskare bara älska,alltså. Lars G. och jag gick ungefär samma runda och lite till,(7 km. ca.), i dag och hade då våra telezoomar på. Mycket för att slippa regnstänk då ju motljusskydden är ganska djupa. Vi lär väl komma på våra bloggar med bilderna efterhand. När våren kommer så kanske vi kan ta lite bilder på gamla intressanta industribyggnader eller annat gammalt ruckel som ser bildmässiga ut.

    • baldwin67
      19 februari, 2012 kl. 15:57

      Tack Lalle….
      Jasså….ni stack ut till kusten i det regnvädret…friskt vågat 🙂
      Oavsett så ser jag fram emot att få se era bilder….

      Vh

  2. 19 februari, 2012 kl. 09:27

    Tack för din kommentar på min blogg,
    Du fick till fina bilder där runt Öresundsbron, den bilden
    med hunden gillar jag särskilt, fint komponerat.

    Mvh/Allan

    • baldwin67
      19 februari, 2012 kl. 16:00

      Ja Bella ja…min trogna fotoutflyktskompis…hon hänger nästan alltid med.
      Det gjorde både mig och henne gott att komma ut till kustluften 😉
      Tack för din kommentare Allan…..

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

