Hem > iPhone, Recensioner > Fotobås

Fotobås

Hej alla….

Kommer ni ihåg fotobåsen som stod på olika ställen som varuhus, stationer etc.? När jag tänker efter så tror jag att de är borta, eller finns de några kvar…vet ni det.? Oavsett…minns när man var en liten skånepåg och gick in och satte sig i båset med polarna och grimaserade så att käkarna gick ur led, sen gick man ut och väntade på att de 4 bilderna skulle komma ut…vilka minnen 🙂 Men egentligen var de väl till för t ex pass & körkortsfoto och andra kort som krävde en bild på ens vackra nylle. I tisdags den 14:e April på alla hjärtans dag så var tillverkarna av appen Hipstamatic till iPhone generösa och delade ut deras digitala fotobås ”IncrediBoth” gratis för nerladdning via App Store. Handen på hjärtat så tycker jag faktiskt att den är riktigt rolig och resultatet väldigt bra. Har inte testat den så hemskt mycket, men de bjuds på 4 olika filter som man kan använda sig av…dock tycker jag nog att den svart-vita gör sig bäst. Det har ju gått några år sedan man satt i fotobåset med polarna, men så här blev resultatet….

Till nästa gång…..

~~Matts~~

  1. 20 februari, 2012 kl. 08:08

    Matts i fyra olika skepnader minsann.
    På scentralen i Malmö finns en sådan maskin kvar, det såg jag härom dagen …

  2. 20 februari, 2012 kl. 11:46

    Haha – jäkligt kul!

    Helt klart minns jag de där fotobåsen.

  3. 20 februari, 2012 kl. 15:24

    Fnissfniss..vem har inte suttit i dessa bås med sin ”käreste” eller bästa kompis och tramsat..ps blev en hel del pussar här inne ds..ha det..Maria

  4. 21 februari, 2012 kl. 07:15

    Klart man minns dem och hur roligt det var att få ut kort på sig själv på bara några minuter. Då när det begav sig hade vi ingen sådan här i Östersund till min STORA sorg! 🙂 Men jag följde med min mormor till Stockholm och DÄR på tågstationen stod en sådan apparat! Lyckan var stor! Men ingen av oss visste ju hur det fungerade utan jag satte mig där och lät mig fotograferas….och ut kommer 4 foton där jag syns från näsan och uppåt….! Inte så kul tyckte jag. :-DDD. Undrar om jag har dem kvar…? Måste kolla.
    Så du har/hade en mormor här i Östersund? Mitt i Östersund eller uti kanterna?

    • 21 februari, 2012 kl. 12:38

      Minnet är lite svagt från Östersund och adresserna är bortglömda…Detta är trots allt många år sedan. Men jag minns att jag gick från mormors lägenhet ner till Storsjön varje dag för att flugfiska…stog och kastade vid bron över till Frösön….många sikar blev det. Och när vi besökte henne på vintern så försökte skånepågen åka längdskidor och fick väl ganska bra fason på det hela…fick i alla fall beröm av befolkningen (om de förstod vad jag sa 😉
      Bara glada minnen från Östersund…

  5. 21 februari, 2012 kl. 20:15

    ha ha det är tur man kollar in på din blogg lite ibland så man får tips om lite roliga plastobjektiv o appar och även lite fototips 😉

    Skulle testat fota spökhuset i malmö med monogrammet på grinden, med en väninna, men så fick jag influensan, så nu ligger jag här pall 😦

    För övrigt så har jag också ett litet plastobjektiv i mina ägor nu (kom m posten idag) men så klart har jag inte hunnit prova det…

    ha de

    //Karina

    • 22 februari, 2012 kl. 11:42

      Hej Karina, det var ett tag sedan.!.!.!
      Ja, Ekgatan 46 kan vara värt ett besök…men egentligen är det bara pentagrammet som gör huset spännande…man kommer inte in i kåken. Ja inte när vi var där i alla fall.
      È dé ett Holga som du har köpt…?
      Och du….Krya po daj.!.!.!

      Vh

  6. 25 februari, 2012 kl. 20:35

    Hej igen! och tack…jag håller så sakteliga på att bli bättre, men hostan vägrar släppa sitt grepp =(

    Ja det är ett holga jag införskaffade…mest en kul grej tycker jag…lär inte användas så mycket…

    Ekgatan 46 lockar, mest så klart för grinden… får se hur det blir…skall förmodligen dit imorgon efter jobb

    vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

