Hem > Foto > En tulpans liv och slutliga vila

En tulpans liv och slutliga vila

Hej alla….

Tulpanen…i mina ögon sett så är det en av de blommor som hamnar på min 10 i topplista, och den ligger högt i listan. Dessa blev köpta på alla hjärtans dag den 14:e feb, så när de sista bilderna togs så hade buketten stått i en vecka…alldeles för kort tid…men underbart é kort. Under några dagar så tog jag som projekt att fånga några av tulpanens olika skeden i det korta livet som snittblomma. Grejen är att tulpanen är fantastiskt vacker i alla skeden, även slutskedet.

Till nästa gång…

~~Matts~~

Kategorier:Foto Taggar:, , ,
  1. 23 februari, 2012 kl. 02:08

    Hej Matts! Tack för din trevliga kommentar på min blogg. Oerhört inspirerande tulpanbilder, jag har själv fotat tulpaner idag! 🙂

  2. baldwin67
    23 februari, 2012 kl. 04:04

    Ja tulpaner är riktigt tacksamma fotoobjekt som man gärna återkommer till. Skoj att du tittade förbi 🙂

  3. 23 februari, 2012 kl. 08:54

    Mycket, mycket snyggt fotograferat Matts – proffsbilder!

    • baldwin67
      23 februari, 2012 kl. 23:26

      Tack…uppskattar verkligen dina ord.!.!.!

      Vh

  4. 23 februari, 2012 kl. 16:46

    Matts, här finns många bilder i riktiga toppklassen. Fortsätt så!

    • baldwin67
      23 februari, 2012 kl. 23:39

      Tack Lasse.
      Ja jag känner mig ganska nöjd med dessa och tror att jag ska spinna vidare på några andra teman framöver.

  5. 24 februari, 2012 kl. 09:35

    Otroligt vackra tulpanbilder. Riktigt proffsigt med vackert ljus.

  6. baldwin67
    24 februari, 2012 kl. 14:28

    Tack Hans-Ove…
    Egentligen är det ingen märkvärdig ljussättning. Bilderna med reflektionerna är tagna under spisfläkten och dess belysning med tulpanen liggandes på spishällen. Bakgrunden är ett färgat 300 gr. papper.

  7. 24 februari, 2012 kl. 19:41

    Vilka underbara bilder!

    Har du aldrig funderat på att göra vykort?

    • baldwin67
      24 februari, 2012 kl. 22:45

      Sank Yo Henrik…
      Har faktiskt haft några ideér på att kunna tjäna lite pengar på fotografierna, men har inte satt planerna i verk ännu. Hmmm…vykort…det har jag inte tänkt på.
      Problemet är att jag inte vet hur man ska gå tillväga.

  8. 28 februari, 2012 kl. 21:49

    MEN så vackra bilder. Ja, som du vet så är jag också en hängiven tulpan-foto-nörd=). Du har verkligen visat på nytänkande tulpanbilder, urläckra. =)

    • baldwin67
      28 februari, 2012 kl. 23:19

      Tack Susanne…ja tulpanerna är an av mina absoluta favoritblommor. Har börjat att leka lite med ljussättning här hemma och detta var väl en sparsam start….reflektionen kommer från spishällen.

  1. 14 mars, 2012 kl. 00:40

Kommentera

