Hem > Foto, iPhone > Canon EOS 60D vs iPhone 4S

Canon EOS 60D vs iPhone 4S

Hej alla….

Ja det låter kanske lite lustigt att man gör en jämförelse mellan en systemkamera runt 10.000:- klassen med en mobilkamera….men nu har jag i alla fall gjort det. Tänker inte skriva något speciellt denna gång utan jag har planerna på att komma ut med en recension på kameran i iPhone 4S så småningom. Bägge bilderna har gått igenom samma efterbehandling som innebär avbrusning, uppskärpning samt ett pålagt mjukt lager till bakgrunden. Ni får själv bedöma, men jag har mina funderingar. Bilden till vänster är tagen med Canon och bilden till höger…så klart då med iPhone 4S. Att tilläga är i alla fall att jag har underexponerat Canon 1 steg och använt mig av objektivet Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM 

Vänster Canon...höger iPhone

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 29 februari, 2012 kl. 19:05

    iPhone 4 och specifikt 4S har bra kameror för att vara mobiltelefoner!

  2. 29 februari, 2012 kl. 19:22

    Ja ärligt talat blev jag lite förvånad över kvalitén på bilderna från iPhonen…visst har den sina skavanker, men det är dock enbart en mobilkamera. Tycker i alla fall att det är ett bra komplement som alltid ligger i fickan.

  3. 1 mars, 2012 kl. 06:54

    Visst är iPhone ett bra komplement! Nu har jag inte 4s (ännu) och vet inte om jag ska vänta till 5:an som eventuellt kommer till sommaren. Min 3gs funkar dock även den som ett bra komplement. Med hjälp av olika fotoappar går det att leka fram redigeringar som ställer sig vid sidan av systemkameran och ps.
    Är du på instagram också?

  4. 1 mars, 2012 kl. 19:03

    Hade en 3:a som förra telefon och där var väl inte kameran någon hit, men med de olika apparna så kunde man ändå få trevliga resultat.
    I 4S så kan man använda kameran utan appar och ändå få bra resultat…det finns ett HDR-läge som ger bilderna ett lite extra tryck…men det är nog ganska vist att vänta in 5:an eller vad det tänker att kalla den.
    Har inte direkt testad Instagram, men jag kanske ska installera den egen. Är det inte den appen där man kan dela med sig sina bilder i ett offentligt nätverk.?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

