Hem > Det var en gång..... > Ödehus Nordanå (Baltiska villan) Exteriört

Ödehus Nordanå (Baltiska villan) Exteriört

Hej alla….

Då har jag hunnit fixa till någa bilder från denna oehört trevliga fototur tillsammans med Lasse. Huset har en otrolig charm trots att det är så nedgånget och i samspel med Amazonen som bara den är väldigt trevlig var det en kick att besöka och få tillfället att föreviga det i bilder. Har planerna på att besöka det igen inom det närmsta, men då ska det vara sol så att man kan få riktigt häftiga interiörbilder där solen letar sig in i den slitna miljön. Lånade även L-G:s vidvinkelobjektiv till några bilder…och guuuu vá jag blev sugen på ett sånt😉

Nästa inlägg här på bloggen blir med interiörbilder…och det vill ni inte missa.!.!:!

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 1 mars, 2012 kl. 06:57

    Vilken miljö! Sätter fantasin på spinn…

    • baldwin67
      1 mars, 2012 kl. 23:20

      Absolut….många intryck och funderingar får man.
      Riktigt charmigt hus som jag gärna skulle kunna bo i. Men tyvärr så har det förfallit alldeles för länge.

  2. 1 mars, 2012 kl. 10:08

    Lyckad utflykt!
    Gillar stämningen (redigeringen) i bilderna.

    Tack!

    • baldwin67
      2 mars, 2012 kl. 01:45

      Ja den var riktigt trevlig…ska dit där igen när solen skiner.
      Det är egentligen ingen direkt redigering av dessa bilder…de bilder med lite tryck i är HDR-bilder på 3 exponeringar och de andra har jag bara skärpt upp lite.
      Just den här miljön gör sig utmärkt i HDR.

  3. 1 mars, 2012 kl. 11:10

    Ja va e de som gör att man älskar dessa gamla fallfärdiga hus..historiken tror jag..eller tidens tand..vackert..ha det..Maria

    • baldwin67
      2 mars, 2012 kl. 01:47

      Kanske det är alla frågor man får om vad som har hänt under åren lopp i sådana här gamla hus. Gillar den smått unkna fuktiga doften när man kommer in, det blir en speciellt stämning.

  4. 1 mars, 2012 kl. 19:36

    Detta var som du själv vet en höjdartillställning. Ser farm emot en ny utmaning, men denna gåång tar jag stativet med. Här har du motiv jag totalt missade …

    • baldwin67
      2 mars, 2012 kl. 01:50

      Ja stativet måste med nästa gång…och vi måste planera in ett besök till till denna coola kåk. Har planerna att åka dit en solig dag när solstrålarna letar sig in i huset…kan nog bli rackarns effektfullt🙂

  5. 1 mars, 2012 kl. 23:33

    Tack snälla Matts för de fina orden🙂 Vilket fantastiskt hus ni har hittat. Så vackert!🙂

    • baldwin67
      2 mars, 2012 kl. 01:51

      Ja ibland har man tur…ser med spänning fram emot vad nästa kåk kan bli😉

      Vh

  6. 2 mars, 2012 kl. 00:36

    Fina bilder från platsen!!🙂

    • baldwin67
      2 mars, 2012 kl. 01:52

      Tack tack…det bästa har inte kommit ännu tycker jag. Interiörbilderna som kommer ut till nästa inlägg tycker jag personligen är coolare😉

  7. 2 mars, 2012 kl. 04:32

    Riktigt härliga och stämningsfulla bilder!

    Sådana gamla hus sätter fart på fantasin!🙂

    • 2 mars, 2012 kl. 13:45

      Ja det är alltid en lite speciell känsla när man sätter in foten i en sådant här hus…lite spännande…

  8. 2 mars, 2012 kl. 06:04

    Stämningsfyllda bilder som någon mer skriver här ovan!
    Kikade på dina sv-bilder lite hastigt nu och tyckte mycket om hästen, tror det var den andra i sviten.
    Ang instagram så är det ett bra sätt att inspireras på tycker jag. Leka med egna bilder i litet format och samtidigt få nya idéer av andras.
    EvaLarSod heter jag där om du installerar det igen och vill se mina småbilder. (ibland blir det även bilder från systemkameran där men mest använder jag mina iPhonebilder).

    • 2 mars, 2012 kl. 13:51

      Ska installera Instagram igen och kika lite närmre på den…vill minnas att jag gjorde en inloggning i alla fall och lade ut någon bild. Sen om man kommer att använda den låter jag vara osagt, man ha ju testat ett gäng fotoappar och är ganska kräsen😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

