Hem > Det var en gång....., Foto > Holga PinHole Part II

Holga PinHole Part II

Hej alla…..

Med risk att bli lite tjatig så lägger jag ut ytterligare ett inlägg om Holga Pinhole. Ska inte bli så långrandig i text för Holgaoptiken är en pryl som man ska utforska själv. Men några bilder till kan jag dela med mig med. Motiven är hämtade från mitt och min fotopolare Lasses favoritställe för tillfället…Baltiska villan i Nordanå. Den första bilden är helt oredigerad och direkt från kameran medan den andra är samma bild fast efterbehandlad i insticksprogrammet CameraRaw i Photoshop samt beskuren…har även klonat bort dammet på sensorn. Resten av bilderna är bara ”random pics”.

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 9 mars, 2012 kl. 01:56

    De här bilderna är helt makalöst bra!! Gillas skarpt🙂

    • baldwin67
      9 mars, 2012 kl. 02:58

      Tack…
      Holgaoptiken ger riktigt trevliga resultat. Ska utnyttja pinholeoptiken lite mer än vad jag har gjort innan. Även fotografierna som jag har som årsprojekt på http://mattsryden.se är tagna med holgaoptiken, men med 60 f/8.

      Vh

  2. 9 mars, 2012 kl. 23:28

    Bilder handlar ju inte alltid om bästa skärpa och teknik, tycker du fångat rummet på ett mycket bra sätt i dessa foton. Varje ödeplats borde tas med minst ett par sådana här bilder som komplement till de vanligtvis för ”digitalt perfekta” dokumentära bilderna, som allt som oftast helt saknar känsla.

    Trevlig helg!
    (i morgon bär det av mot nya äventyr.. ca 45mil tur o retur, två ödefabriker skall dokumenteras!)

  3. baldwin67
    10 mars, 2012 kl. 00:48

    Ja då får jag önska en riktigt trevlig fototur…..
    Jag é lite avis…själv ska jag ha släkten på middag, det är 2 st i familjen som har fyllt år.
    Men en annan gång ska även jag ta mig ut en ledig dag😉
    Själv så söker jag efter en känsla i fotografierna…och den känslan kan te sig annorlunda från gång till gång. Just att fotografera med Holgaoptiken så får man lekfullheten och känslan på köpet…Ett fotografi behöver inte var perfekt i dagens mått för att vara bra…oftast blir de väldigt statiska. Men med de långa slutartiderna i Holgaoptiken så blir det liv och rörelse i bilden.

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

