Hem > Riseberga...en del av Malmö > Husie mosses svanar

Husie mosses svanar

Hej alla…

Tog mig en cykeltur härom dagen med Bella till Husie mosse som ligger bara en lite bit från mitt hem. Vädret var ruggigt och vinden var intensiv och kall. Hade Camillas lilla Panasonic lumix TZ7 med mig…en perfekt kamera för ändamålet, lätt att ta med sig och stabiliseringen gör så att man kan ha hunden i ena handen och plåta med den andra. 2 svanar visade sig vid slutet av vår runda…Bella som normalt sett har jakten i sig stannade på avstånd och bara stirrade på svanarna som gled omkring framför oss obehindrat…de var nog för respektingivande för henne.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 5 april, 2012 kl. 08:53

    Ibland är det bra med kompakten. Riktigt bra bilder. Varför släpa på stor utrustning?

    • baldwin67
      5 april, 2012 kl. 21:58

      Det är väldigt smidigt med kompaktare..och faktiskt, jag tycker att Panasonic:en leverera riktigt bra. Den tar ingen plats och hänger i sin väska i skärpet. En kamera som man alltid kan ha med sig.

  2. 5 april, 2012 kl. 11:36

    Vilja ljuvliga bilder 🙂

    Man får en känsla av tidig vår / försommar 🙂

    Glad påsk!

    • baldwin67
      5 april, 2012 kl. 21:59

      Tack Henrik….
      Det är förhoppningsvis den tiden som vi är på väg mot…men denna dag kändes inte som det 😉
      Önskar även dig och de dina en trevlig påsk.

  3. 6 april, 2012 kl. 09:21

    Jo visst ska man ha respekt för svanar..dessa så vackra men ack så lynniga djur..skrönorna är många..Fjäderdräkten påminer om helgen så Glad Påsk till dej och de dina..Maria

    • baldwin67
      6 april, 2012 kl. 23:07

      Jo då…Bella har fått smaka på svanarna tidigare som liten kaxig valp, men det gör hon nog inte om 😉
      Önskar även dig och de dina det samma…

      Vh

  4. SA
    6 april, 2012 kl. 21:53

    Hej Matts och tack för din kommentar. Vilken tur att du hittade min sida… Det gjorde ju att jag fann din… med mängder av bra bilder. Återkommer helt klart.
    Ha en fin fortsättning på påskhelgen!
    /SA

  5. baldwin67
    7 april, 2012 kl. 00:22

    Det är alltid roligt att kunna knyta nya kontakter med likasinnade 🙂
    Även jag ska gå igenom dina bilder och dina inlägg successivt.

    Som skrivet…fortsatt trevlig påskhelg.

  6. 11 april, 2012 kl. 11:05

    Vackra bilder på vackra fåglar, som jag helst håller mig på avstånd från *s*

    • baldwin67
      11 april, 2012 kl. 17:38

      Ja de kan vara lite lynniga…dock var dessa 2 mest bara nyfikna och studerade oss på behörigt avstånd.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

