Hem > Riseberga...en del av Malmö > Gyllins trädgårdar

Gyllins trädgårdar

Hej alla….

Ja vad kan man säga…Malmö stad brer ut sig och blir större och större. Våningshus byggs där det innan var villaidyll. Positivt eller negativt.?…ja det får ni själv avgöra, men utveckling och förändring kan man inte hindra. Tog mig för första gången en promenad och inspekterade Gyllins trädgårdar och det byggs bostäder i mängder med olika kvalifikationer. Tydligen ska det även bevaras ett område som park och det kan man ju verkligen önska sig så all grönska inte försvinner. Själv så flyttade jag ut som en lite 2 årig skånepåg till denna del av stan och jag önskar att stora delar av alla grönområden ändå kommer att bevaras trotts exploateringen av Malmö stad. Well Well….tog med mig Camillas Panasonic Lumix TZ7 för att dokumentera området. Har dragit lite extra i reglagen i Ps för att få fram färgerna för att prisa solen som visade sig denna dag.

För mer info om Gyllins trädgårdar så följ denna länk.

Till nästa gång….

~~Matts~~

  1. 11 april, 2012 kl. 04:04

    Ja, nog växer Malmö och många andra städer!

    Bara lilla Falkenberg tycks breda ut sig allt mer, och där det tidigare varit låga hus börjar höghus poppa upp!

    Visst gillar jag att det växer – men samtidigt gillar jag ”småstadskänslan”. Tur för mig är dock att jag bor i skogen så jag slipper känna den ökande pulsen i stan varje dag!

    Ha en fin dag!

    • baldwin67
      11 april, 2012 kl. 17:35

      Så är det…vi blir fler och fler människor i vårt samhälle och alla ska ju ha tak över huvudet. Bor i utkanten av Malmö…den gröna delen som jag brukar att kalla det, men det känns som de öppna landkapen håller på att försvinna bit efter bit.

  2. 11 april, 2012 kl. 06:36

    Att se staden växa..ja det e både på ont o gott..men att fånga det på bild e bara gott..så vi inte glömmer hur det såg ut i ”vår”-tid..ha det..Maria

    • baldwin67
      11 april, 2012 kl. 17:36

      Ja det gäller att dokumentera förändringarna så att man kan minnas hur det en gång har varit.

  3. 11 april, 2012 kl. 07:44

    Snygg bildserie Matts! Gillar speciellt detaljerna/utsnitten på vinklar och vrår.

  4. baldwin67
    11 april, 2012 kl. 17:37

    Tack tack…försöker att leta fram det grafiska i motiven.

  5. 11 april, 2012 kl. 18:45

    Många snygga bilder!

  6. baldwin67
    12 april, 2012 kl. 10:11

    Tack Camilla…
    Inte för att jag är förtjust i alla byggnader som poppar upp, men man kan hitta några tilltalande vinklar😉

  7. 12 april, 2012 kl. 16:27

    Vackra bilder även om jag själv föredrar att ha fötterna i myllan.

  8. baldwin67
    12 april, 2012 kl. 18:44

    Japp…myllan är på väg att försvinna😉
    Tack.!.!.!

  9. 13 april, 2012 kl. 08:06

    Ja där har jag också botaniserat bland kåkarna. Ett område som om några år kan vara så uppvuxet så man inte ser gränsen mellan naturparken och bostadsområdet. Fint dokumenterat är det!

    • baldwin67
      15 april, 2012 kl. 06:19

      Ja man får verkligen hoppas att den lantliga känslan kommer att finnas kvar, även när området har tagit fart och växt upp.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

