Hem > Foto > Malmö från ovan (tilt-shift)

Malmö från ovan (tilt-shift)

Hej alla…

Ja nu är det i och för sig ett minne blott, men när pariserhjulet på Malmö folkets park bar sig så kunde man få chansen att blicka ut mot staden. Med sin 45 meter så kom man ganska högt upp i skyn. Men hjulet monterades ner förra året 2011 efter att ha stått i parken under 7 år. Men jag tog chansen och åkte upp med kameran för att få några utsiktsbilder över min stad. Vissa av dessa har jag kört genom ett webbaserat program som heter tiltshiftmaker.com. Det ger det färdiga resultatet en känsla av modellbygge och är ganska effektfullt faktiskt.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 22 april, 2012 kl. 11:11

    Tiltshift är en av de coolaste effekter man kan ha på en bild tagen lite från ovan. Flera riktigt häftiga syns här …

    • baldwin67
      22 april, 2012 kl. 21:56

      Visst é dé….dock behärskar jag det inte så bra.
      Sitter här och går igenom lite gamla bilder i arkivet….och…vad ska man säga…leker lite😉

  2. 22 april, 2012 kl. 13:55

    Håller med om att detta e häftigt..tyvärr så glömmer jag bort det..får nog ta en titt i mina utsiktsbilder..snyggt med bilder från torget..ha det..Maria

  3. baldwin67
    22 april, 2012 kl. 21:57

    Tycker jag att du ska göra…det krävs bara lite tid, resten är serverat😉

    Vh

  4. 23 april, 2012 kl. 20:56

    Gud vad läckra dina tiltshift bilder blev. Speciellt den siste. Jättekul effekt.
    Men synd att hjulet försvann. Jag åkte det ibland. Det snurrade lagom fort för mig haha.
    Ha en trevlig vecka.

    • baldwin67
      23 april, 2012 kl. 22:52

      Ja det blev ganska tomt i parken när det försvann. Men jag var tvungen att åka den en sista gång med kameran innan den avvecklades. Tiltshift är en rolig fotoeffekt och att det är så lättilgängligt via webben gör inte saken sämre😉

  5. 23 april, 2012 kl. 22:15

    Så himla coolt det blir med tiltshift. Väldigt effektfullt. Ha det gott.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

