Hem > Foto, Riseberga...en del av Malmö > Brist på energi

Brist på energi

Hej alla…

Nattarbetet har satt sina spår…som en spark i skrevet viker man sig och kippar efter andan, det tar ett tag men man repar sig till slut. Det har helt enkelt varit för mycket den senaste tiden och man känner att krafterna och lusten har försvunnit. När saker som man normalt sett tycker är roligt inte lockar utan man drar sig för det mesta. Har jobbat 100% natt nu i ca. 12 år så man har haft dessa stunder i livet innan, så man känner igen det…men det gör inte saken bättre. Har inte varit ut på någon direkt fotorunda den senaste tiden utan har bara plåtat lite i min absoluta närhet. För 1:a gången detta år så har jag klippt gräsmattan och var tvungen att föreviga de små blommor som stod i gräsmattan innan de skulle halshuggas. Hunden fäller som bara den och har gjort det nu i flera veckor, så nu hoppas jag bara på att det ska avta…men fåglarna nyttjar den gamla pälsen för att inreda deras nästen. Vi har även haft tragedi i helgen när en av dotterns leopardgecko avled utan förvarning…så en liten gravsättning och kort cermoni i trädgården grusade en 13 årig flickas dag…tyvärr är det sånt som händer, men det känns hårt oavsett vilken storlek djuret har. Men nu väntar jag bara på att lusten och krafterna ska komma tillbaka så man kan börja leva igen.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 24 april, 2012 kl. 03:51

    Jag kan tänka mig att nattarbetet sätter sina spår! :S

    • baldwin67
      24 april, 2012 kl. 22:23

      Periodvis gör det det…Det kan vara väldigt tungt för stunden när sömnen inte fungerar som den ska och man pressar sig igenom arbetsnätterna. Men man vet att det går över.

  2. 24 april, 2012 kl. 17:23

    Livet är en strid. Vissa saker blir bättre när man blir äldre och har mer tid att njuta av livet. Underbar bildserie för övrigt.

    • baldwin67
      24 april, 2012 kl. 22:25

      Tack Hans-Ove…
      Jo visst är det så…men har man fortfarande 3 barn som bor hemma så kan man inte direkt ändra på sin tillvaro, ekonomin är viktig. Så jag får fortsätta jobba 100% natt ett tag till.

  3. 24 april, 2012 kl. 21:32

    Ja visst är det tungt att förlora en nära kompis, oavsett sort och art. Hoppas att hon sparar dom goda minnena och går vidare =)
    Förstår hur du känner efter nattens jobb… Börjar själv fundera hur länge kroppen går med på dessa arbetstider MEN i nuläget ser jag inget annat alternativ så jag kämpar också vidare. Hur får du till din bildserie som du visar. Jag försökte kika runt på min sida men hittade inte något matnyttigt om just det. Ha det gott och njut av våren. Mvh Susanne

    • baldwin67
      24 april, 2012 kl. 22:34

      Ja visst är det tragiskt, men livet går vidare.
      Även jag har haft mina funderingar på hur länge man orkar att jobba på detta sätt…har även haft funderingar om det finns ett liv utanför vården ;-)…men att sätta sig bakom skolbänken igen känns alldeles för främmande. Bildserien som jag har i inläggen får jag till när jag laddar upp bilderna…numrera dem i ordning och sen ”infoga galleri”. Väljer man infoga bild i inlägg så kommer det bara in enskilda bilder. Tror inte att de ska ha någon betydelse vilket tema man har på bloggen.

      Vh

  4. 26 april, 2012 kl. 16:16

    Kajan ser ut som Juholt, ju-e! 😀

    • 26 april, 2012 kl. 18:57

      Ha ha…. ja det har jag inte tänkt på, men det är en slående likhet. Juholt fick ju så på pälsen så han måste återkomma och plocka upp den 😉

  5. 27 april, 2012 kl. 16:58

    Den där blinkande ödlan påminner mycket om ormen i Robin Hood som visas varje Jul.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

