Hem > Foto > Malmö från ovan del 2 (avvecklingen av pariserhjulet)

Malmö från ovan del 2 (avvecklingen av pariserhjulet)

Hej alla…

2004 var det året då de byggde upp pariserhjulet i folkets park Malmö. Med dess 45 meter så har det varit en siluett för Malmö stad under många år. Men förra året så gick ”arrendet” ut och det stora hjulet skulle monteras ned. Vet inte om jag har haft detta som inlägg i den gamla bloggen, men det känns naturligt att komplettera med detta från det förra inlägget. Så nu i skrivandets stund har detta pariserhjul varit borta i snart 1 år…i min vetskap så har jag många fotografier tagna från taken på min arbetsplats UMAS där detta hjul har synts i fjärran, och som komplement från det tidigare inlägget så lägger jag ut några bilder från nedmonteringen av detta gigantiska hjul….

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 24 april, 2012 kl. 16:33

    Härliga bilder och mycket härligt fångat
    vh

    • baldwin67
      24 april, 2012 kl. 22:35

      Tack Jack…. Ja det gäller att dokumentera händelserna i ens stad.

  2. 27 april, 2012 kl. 16:55

    För många en sorg att den försvann, men jag åkte aldrig den och saknar faktiskt inte den alls😉

    • 27 april, 2012 kl. 19:07

      Åkte den enbart för dokumenterande syfte över Malmö stad😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

