Hem > Foto > Magnolia

Magnolia

Hej alla…

Hur är det möjligt.? Magnoliaträden står i full blom hos grannarna, men på vårt så kom det endast 1 stackars ensam blomma…som för övrigt befann sig längst ner på trädet. Och detta träd som brukar vara bombat med blommor. Känns som moder natur spelar oss ett spratt.

Till nästa gång…

~~Matts~~

Kategorier:Foto Taggar:, , , ,
  1. 4 maj, 2012 kl. 06:53

    Har du inte ägnat tillräckligt med tid för ditt kära magnolia? Kanske där är felet till de få blommorna😉

    • baldwin67
      4 maj, 2012 kl. 22:51

      Aj då…ska man ägna sig tid till dem också…då kommer det inte bli mycket växtlighet i min trädgård🙂

  2. 4 maj, 2012 kl. 10:23

    Jag har hört att man ska prata med sina växter… Kanske har du varit lite tystlåten?? Önskar jag hade en Magnolia för dom är oerhört vackra och jag njuter av den vackra blomma du visar upp här!! Ha en toppenhelg. Själv drar jag till Falun där det är SNÖ!!

    • baldwin67
      4 maj, 2012 kl. 23:03

      Jag och min magnolia har inte direkt samma intressen, så det blir inga djupare konversationer😉 Även om det bara blev en blomma så var det i alla fall en vacker blomma. Snön var det ett tag sedan man såg..och den kan gärna hålla sig borta ett tag till, typ till nästa vinter…

  3. 4 maj, 2012 kl. 15:55

    Livet är inte alltid rättvist. Men du fick i alla fall en blomma som du kunde fotografera. Det gäller att glädjas åt det lilla.

  4. baldwin67
    4 maj, 2012 kl. 23:05

    Så sant så…
    Men nu står även det Japanska körbärsträdet i blom…och det är som vanligt bombat med blommor. Men det blommar bara ca en vecka, så det gäller att ta chansen att dokumentera det i dagarna.

  5. 7 maj, 2012 kl. 06:43

    Vackert fångad! Gillar det drömska över bilden🙂

    • baldwin67
      7 maj, 2012 kl. 18:32

      Tack Eva…Drömskt…jag drömmer om fler blommor nästa år. Till dess får jag plåta grannarnas magnoliaträd😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

