På morgonen

Hej alla….

Ja då var det måndag igen och en helt ny arbetsvecka väntar säkert de flesta av er. Själv ska jag vara ledig efter en helgs arbete. Har passat på under helgen att gå ut en lite längre kisserunda med Bella varje morgon för att dra in vårens dofter. Än så länge har jag klarat mig från ”attjo, prosit & rinnande ögon”…men jag vet att det är många som nu har drabbats av pollenallergier. Varje morgon har jag även tagit med kameran för att dels dokumentera och dels för att träna lite på mitt Tamron tele…det är faktiskt inte så ofta jag har använt det. Så denna helgs övningar har varit fotografering med manuell fokusering med Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD. Intrycken har varit många den gångna helgen…allt från spröda blad, kaniner och katter sittandes i träd. Så alla fotografier i detta inlägg är tagna med Canon EOS 60D och Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD med manuell fokusering.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. SA
    7 maj, 2012 kl. 21:03

    En fotorunda med mycket lyckat resultat!

    • baldwin67
      8 maj, 2012 kl. 19:27

      Tack… Man kan hitta mycket i sin närhet trots att man rör sig där dagligen.

  2. 7 maj, 2012 kl. 21:29

    Optiken är bättre än du tror Matts! Bevis är leverat av dig!

    • baldwin67
      8 maj, 2012 kl. 19:30

      Absolut…tycker faktiskt att resultatet blir bättre med manuell fokusering än auto. Men det kanske beror på att jag är inne på manuell fokus för tillfället.?

  3. 7 maj, 2012 kl. 22:37

    Matts! Vilka vårbilder du presenterar, man blir ju glad enda in i hjärtgropen! Kaniner, blommor och blad och fåglar och allt är på vårig toppnivå – jag njuuuter!!

    Men nu måste jag kolla inlägget under som mina ögon drogs som en magnet till :o)

    • baldwin67
      8 maj, 2012 kl. 21:37

      Ja det är en härlig tid…det är så mycket som händer på kort tid. Nya färger ersätter det som vissnat, nya dofter…nya ljud. Även i ens eget uttjatade närområde finner man nya saker varje dag… & på fredag ska korna släppas ut på kullen…nya ljud och dofter.

      vh

  4. 8 maj, 2012 kl. 08:41

    Att fokusera manuellt är ofta det bästa. När det inte gäller rörliga motiv stänger jag nästa alltid av autofokusen. Och som vi kan se på dina bilder funkar det kanon. Fina bilder Matts!

  5. baldwin67
    8 maj, 2012 kl. 21:39

    Tack.
    Jag ska inte säga att jag inte har fokuserat manuellt innan, men det har minsann inte varit ofta…har alltid förlitat mig på autofokusen. Men jag tror faktiskt att det kommer att ske betydligt oftare i framtiden.

  6. 9 maj, 2012 kl. 07:52

    Vilka härliga bilder🙂 Nu har det äntligen blivit grönt i skog och mark igen🙂

    • 9 maj, 2012 kl. 10:49

      Jajamensan…nu väntar vi bara på värmen så vi kan slänga av oss lite mer kläder…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

