Hem > Foto > Raps

Raps

Hej alla….

Ja det var verkligen ingen självklarhet när fotosessionen med rapsen skulle ske. Jag och Lasse satte oss i bilen och körde ut ganska sent på kvällen för att ta del av rapsen i kvällsljus. Normalt sett så finns rapsfälten bara ett stenkast från där jag bor, men denna gång fick vi verkligen jaga. Var vi än kom så var det grönt, grönt & grönt….titta…gult, de vanliga gula vyerna vid denna årstid var verkligen en bristvara. Vad det kan bero på att lantbrukarna inte har valt att plantera raps på sina fält detta år vet jag inte. Men vi fick ihop ett fåtal bilder på de 2 rapsfält som vi kom förbi. Men det gjorde inget, för vår lilla fototur förgylldes av en stor flock av vildsvin som passerade vår väg…först kom de stora svinen, sedan kom kultingarna springande på deras krumma ben. Vilken lycka.!.!.!… Det var 1:a gången som jag har sett vildsvin i det ”vilda”.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. Blindstyre.se
    21 maj, 2012 kl. 12:55

    Så himla fint!
    Är det konstigt att man återvänder till Skåne, om och om igen…!!? Nej.🙂

    Tack/SoF blindstyre.se

    • baldwin67
      21 maj, 2012 kl. 21:25

      Ja nu är det en underbar tid…rapsen blommar och bokskogarnas krispiga löv lyser upp…och inte snacka om alla dofter🙂 Sådana här dagar vill man inte jobba utan bara ta del av allt runt omkring.

  2. 21 maj, 2012 kl. 19:41

    Här fick du vildsvinen bättre på bild än vad jag fick. Fiiiiiiiint …

    • baldwin67
      21 maj, 2012 kl. 21:26

      Hmmm….vi skulle haft telet med oss😉
      Men i alla fall ett bildbevis….

  3. 22 maj, 2012 kl. 16:51

    Härliga kvällsbilder. Jag är alltid för trött att ge mig ut kvällstid, men det syns att det lönar sig. Jag får nog bättra mig. Och sen vildsvin! Nu blir jag lite avundsjuk. Jag har aldrig sett vildsvin i fria naturen här i Sverige. Tur kanske, då har man mer som väntar av upplevelser.

    • baldwin67
      23 maj, 2012 kl. 01:17

      Kvällsljuset tycker jag är väldigt behagligt vid den här årstiden…samtidigt så blir det så långa härliga skuggor. Ja vildsvinen ja…vilken upplevelse, det kan man leva länge på. Din tur kommer säkert😉

  4. 22 maj, 2012 kl. 18:08

    Härliga bilder. Ni har kommit en bit längre än vad vi har. Funderar om jag ska ta en fotorunda i helgen =). Först ska jag jobba 3 nätter, puh… Men förhoppningen är att vädret är på min sida när jag blir ledig. Ha det gott!!

    • baldwin67
      23 maj, 2012 kl. 01:21

      Här i skåne är det sommar nu Susanne…har haft riktigt varmt de senaste dagarna. Hoppas att helgen blir fin för dig så du kan komma ut. Även jag är ledig i helgen och har väl mina planer.

      Vh

  5. 22 maj, 2012 kl. 22:56

    Trevliga vyer du fångat och kul med vildsvinen, nåt jag aldrig sett här uppe i Värmland ännu…🙂 Vh/Rust

  6. baldwin67
    23 maj, 2012 kl. 01:22

    Ja det blev inte många bilder, men det var en trevlig kväll…vildsvinen var pricken över i:et

  7. 23 maj, 2012 kl. 08:00

    Snygga bilder och vad läckert att stöta på vildsvin!
    Jag har haft samma problem med att hitta rapsfält vissa år men i år har jag dem verkligen runt omkring mig, känner till och med doften hemma i trädgården när det blåser. Vad jag har förstått så går det inte att odla raps på samma fält varje år, marken måste odlas med andra växter ett par år innan det går att så raps där igen, kanske därför du har haft svårt att hitta.
    Ha det bra

  8. baldwin67
    24 maj, 2012 kl. 01:28

    Hej Camilla och tack…
    Ja så kan det nog vara med rapsen…har varit van att bara ta cykeln en liten bit för att dokumentera så man reagerade lite när man inte fann några detta år.
    Ja vildsvinen du…vilken HIT.!.!.!🙂

    Vh

  9. 24 maj, 2012 kl. 04:45

    Vilka härliga vyer du bjuder på🙂

  10. baldwin67
    24 maj, 2012 kl. 23:27

    Tack Henrik….
    Tyvärr kommer dessa rapsvyer inte var kvar när du anländer till Skåne…men jag hoppar att du ändå kommer att bli välkomnad ändå av allt det vackra Skåne kan visa.

    Vh

  11. 27 maj, 2012 kl. 10:52

    Så ni har också varit ute och jagat rapsfält. Jätttevackra Skånebilder. Jag har ju också varit ute som du såg. Roligt att det ändå är sådan variation på bilderna. Och vad coolt med vildsvinen. Det lär ju finnas massor men man ser dem inte så ofta. Har sett ungar en gång för många år sedan. Ha en skön söndag.

  12. baldwin67
    27 maj, 2012 kl. 14:47

    Absolut…det är en höjdpunkt vid denna årstid, det är bara så vackert. Och vildsvinen var en Big Bonus…verkligen skoj att få se dem.

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

