Hem > Foto > Morgonens betraktelser…(Lördag)

Morgonens betraktelser…(Lördag)

Hej alla….

Tycker det är oerhört rogivande att ta mig en promenad direkt på morgonen efter en avslutad arbetsnatt…speciellt på helgerna. Naturen ligger framför ens fötter och det känns som man är ensam om allt det vackra. Även denna lördagsmorgon tog jag och Bella oss en lugn och stilla promenad medan solens morgonstrålar började att värma upp marken. Är fortfarande inne på mitt nybörjarstadium  inom macrofotografering, så jag hade apterat mitt fasta 50 mm / 1,8 med en 21 mm mellanring inför denna stillsamma morgon. Dock blev besvikelsen stor när jag kom hem och gick igenom bilderna…de flesta motiven som jag hade hyst stort förtroende för hamnade i papperskorgen på grund av oskärpa. Men det är inte så konstigt egentligen…svaga vindar och på frihand är inte att rekommendera. Ska förmodligen nu på söndagsmorgonen hitta någon form av stöd som jag kan använda mig av. Stativet känns inte tillräckligt lågt för att fånga markens liv, så en form av kudde ska nog provas.

Men i vilket fall som helst…här kommer några av lördagsmorgonens intryck.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 10 juni, 2012 kl. 05:30

    Vilken värld du funnit i det lilla. Flugan är ju för go …

    • baldwin67
      10 juni, 2012 kl. 14:49

      Ja den lilla världen är ganska stor för mig för tillfället😉
      Macroblommor i all ära, men jag tycker nog insekter är roligare att plåta.

      Hörz.!.!:!

  2. 10 juni, 2012 kl. 06:35

    Det är skoj med macro, men svårt att få rätt skäpedjup och skärpa. Det svåraste är nog att få till en bra vinkel. Gillade mest den tredje bilden.

    • baldwin67
      10 juni, 2012 kl. 14:52

      Kompositionsmässigt kan det vara lite lurigt att få till det för att få bilden intressant. Det som jag tycker är lite besvärligt är att få fokuspunkten exakt där man vill ha den..just precis där där man vill ha den optimala skärpan. Men det är bara att panga på, sedan sitter den där.
      Tack för din kommentar….

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

