Hem > Foto > Malmö stad…en tidig söndagsmorgon.

Malmö stad…en tidig söndagsmorgon.

Hej alla…

Jag har en liten passion varje söndagsmorgon när jag har avslutat min arbetsnatt…och det är att ta mig en cykeltur innan jag kör hem och lägger mig. Antingen kan den gå till Vä. hamnen eller som idag City/innerstaden. Det är så otrolig avkopplande att strosa fram i sin ensamhet i Sveriges 3:dje största stad och nästan känna sig ensam…hela Malmö ligger framför ens fötter, man är kung för stunden. Men sakta vaknar Malmö och gatorna fylls med folk och fordon…och då är det dags att krypa ner i sin kista så man kan undvika solens strålar…hmmm…va säger man…livet som nattarbetare. Dessa snapshot visar lite av mina intryck denna söndagsmorgon…tagna med en Panasonic Lumix TZ7.

Ha en skön söndag och ta väl hand om varandra.

Bergsgatan

Bergsgatan

Sö.Förstadsgatan mot Triangeln

Sö.Förstadsgatan mot Triangeln

Gågatan mellan triangeln och Gustav Adolfs torg

Gågatan mellan triangeln och Gustav Adolfs torg

Gustav Adolfs torg

Gustav Adolfs torg

Stortorget

Stortorget

Lilla torg

Lilla torg

Allén på Kungsgatan

Allén på Kungsgatan

Värnhemstorget

Värnhemstorget

Sallerupsvägen

Sallerupsvägen

En liten rundvandring en tidig söndagsmorgon i Malmö stad…

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 19 juni, 2012 kl. 09:52

    Sakta vi gå genom sta’n..härliga folktomma ställen..ha det..Maria

    • 21 juni, 2012 kl. 09:50

      Visst é dé härligt…

      Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

