Hem > Foto > Seat Leon 1,8 TSI STYLE

Seat Leon 1,8 TSI STYLE

Hej alla….

Ja detta är vår kärra i denna stund, en Seat Leon 1,8 TSI….faktiskt en av de roligare bilarna som jag har haft. Med sin lätta vikt och 160 hk turbomatad motor så rör den sig rejält. Detta är även den första helt nya bil som jag har ägt…och det är en speciell känsla. Egentligen rimmar det inte rätt att ha en sådan här liten bil till en familj på 5 personer & 1 hund….men…hur ofta är det vi sitter alla i bilen…i stort sett aldrig. Men en stor miss gjorde jag att jag inte beställde den med dragkrok, som husägare blir det ett stort handikapp…men till nästa så… Vi har ju under detta året fått skrota vår ”husbil”…en Ford Mondeo herrgårdsvagn. Men med 4 som har körtkort i familjen och grabbarna som är 21 & 19 år, så är detta en lagom leksak…öhhh transportmedel😉 Ni kanske tror att jag är bilintresserad i o m detta blogginlägg, men så är inte fallet. Men jag har kommit till den punkt i livet när jag uppskattar att bara behöva tanka, serva och köra…ingen besiktning och inga reparationer…Nemas Problemas.!.!.! Hade tänkt fortsätta med den lyxen även framöver. Men på dessa foton så är den helt nyvaxad…Timpan och jag lade ner några timmar på den så man riktigt kunde spegla sig i lacken. Sen iväg till en trevlig spot alldeles i vår närhet för dokumentering.

Jag har HDR-retucherat bilderna på 1 exponering…eller…det kanske kallas för ”tone-mappat”.

Till nästa gång…

~~Matts~~

  1. 28 juni, 2012 kl. 08:07

    Den ser fin ut, hellre liten o rapp än stor o slapp:) Visst är det härligt med en sprillans ny bil, en speciell doft och känsla! Hade en Seat Toledo förut och den bara gick och gick utan problem. Dragkrok kan vara bra att ha men å andra sidan finns risken att alla i nejden vill låna den..

  2. baldwin67
    28 juni, 2012 kl. 17:30

    Visst är det en härlig känsla…just som du skriver…doften.
    Med risk för att behöva låna ut den om det hade varit drag på den så hade det nog känts bättre än att vara en av dem som behöver låna😉
    Men jag har i alla fall drag I bilen i stället för drag PÅ bilen….

    Vh

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

